RANCANGAN PELAJARAN
HARIAN MINGGU 35
TARIKH
MASA
KELAS
|
18.08.2014 ( ISNIN )
07.05-08.15
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Semantik
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui makna takrif semantic dan kajiannya
b)mengenalpasti makna denotative/konotatif dan konsep
perkaitan makna
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar mengetahui perihal
semantic secara asas
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
18.08.2014 ( ISNIN )
08.15-09.25
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Semantik
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui makna takrif semantic dan kajiannya
b)mengenalpasti makna denotative/konotatif dan konsep
perkaitan makna
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar mengetahui perihal
semantik secara asas
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
19.08.2014 ( selasa )
08.15 – 09.25
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Bacaan kritis dan analitis
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui bentuk bacaan
kritis dan analitis
b)mengenal pasti bentuk soalan dalam bahagian kritis dan
analitis
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Pembentangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahami bahagian
yang dipelajari
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
19.08.2014 ( selasa )
09.45-10.55
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Semantik
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui takrif
sinonim/antonym dan hiponim
b)mengenalpasti penggunaan
antonym/sinonim dalam ayat
c)membentuk rajah hiponim
dengan betul
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menggunakan antonim/sinonim
dalam ayat
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
20.08.2014 ( rabu )
07.05 – 08.15
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Bacaan analitis dan kritis
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui cara mencari jawapan bagi soalan no 1 dan 2
b)menjawab dengan betul
empat daripada lima soalan yang
diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat mengetahui
cara menjawab soalan
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
20.08.2014 ( rabu )
10.20-11.30
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Semantik
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui takrif polisem
dan homonim
b)mengenalpasti penggunaan polisem
dan homonim dalam ayat
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menggunakan
homonym dan polisem dalam ayat
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
20.08.2014 ( rabu )
11.30-12.40
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Semantik
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui takrif
sinonim/antonym dan hiponim
b)mengenalpasti penggunaan
antonym/sinonim dalam ayat
c)membentuk rajah hiponim
dengan betul
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menggunakan
antonim/sinonim dalam ayat
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
21.08.2014 ( KHAMIS )
08.15 – 09.25
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Semantik
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui takrif mironim
b)menggunakan dengan betul
teknik mironim dalam pembinaan ayat
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Kerja
bertulis
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menjawab
semua soalan berrtulis
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
21.08.2014 ( khamis )
09.45 – 10.55
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Bacaan kritis dan analitis
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui bentuk soalan no 3
b)menjawab soalan no 3
dengan mengemukakan sekurang
kurangnya tiga isi yang betul
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Pembentangan
·
Kerja
bertulis
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menjawab soalan
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
21.08.2014 ( KHAMIS )
11.30-12.40
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Semantik
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui takrif mironim
b)menggunakan dengan betul
teknik mironim dalam pembinaan ayat
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Kerja
bertulis
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menjawab
semua soalan berrtulis
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
22.08.2014 ( jumaat )
07.05-08.15
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Semantik
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui takrif polisem
dan homonim
b)mengenalpasti penggunaan
polisem dan homonim dalam ayat
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menggunakan
homonym dan polisem dalam ayat
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
22.08.2014 ( jumaat )
08.15 – 09.25
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Bacaan kritis dan analitis
Supaya pelajar dapat :
a)menjawab soalan 1 dan 2
dengan betul
b)menjawab kedua-dua soalan
dalam masa yang ditetapkan
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Kerja
bertulis
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyiapkan
kerja dalam masa yang ditetapkan
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan