RANCANGAN PELAJARAN
HARIAN MINGGU 31
TARIKH
MASA
KELAS
|
28.07.2014 ( ISNIN )
07.05-08.05
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
VARIASI BAHASA
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui makna takrif setiap istilah dalam bab
Variasi
bahasa
b)mengenalpasti jenis-jenis variasi bahasa
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar menjawab dengan betul semua
soalan bertulis
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
28.07.2014 ( ISNIN )
08.15-09.25
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Variasi bahasa
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui makna takrif setiap istilah dalam bab
variasi
bahasa
b)mengenalpasti jenis-jenis variasi bahasa
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar menjawab dengan betul semua
soalan bertulis
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
29.07.2014 ( selasa )
08.15 – 09.25
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
FONOLOGI
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui takrif dan bidang kajian
fonologi
b)mengenal pasti secara asas proses penghasilan bunyi bahasa
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
penerangan
·
Soal jawab
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahami bahagian yang
dipelajari
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
29.07.2014 ( selasa )
09.45-10.55
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Variasi bahasa
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui ciri-ciri dialek/idolek dan bahasa pijin
b)mengenalpasti penggunaan dialek/idolek
dan bahasa pijin
dalam bentuk perkataan danm ayat
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menggunakan
dialek/idolek dalam ayat
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
30.07.2014 ( rabu )
07.05 – 08.15
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
FONOLOGI
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui alat-alat artikulasi yang terlibat semasa
penghasilan bunyi bahasa
b)mengenalpasti peranan setiap alat
artikulasi semasa
penghasilan bunyi bahasa
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat mengetahui cara menjawab
soalan
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
30.07.2014 ( rabu )
10.20 – 11.30
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Variasi bahasa
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui ciri-ciri dialek/idolek dan bahasa pijin
b)mengenalpasti penggunaan dialek/idolek
dan bahasa pijin
dalam bentuk perkataan danm ayat
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menggunakan
dialek/idolek dalam ayat
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
31.07.2014 ( khamis )
08.15-09.25
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Variasi bahasa
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui ciri-ciri kreol/slanga dan bahasa formal
b)mengenalpasti penggunaan kreol/slanga
dan bahasa formal
dalam bentuk perkataan danm ayat
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menggunakan
dialek/idolek dalam ayat
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
31.07.2014 ( khamis )
09.45 – 10.55
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Fonologi
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui jenis-jenis daerah
artikulasi
b)mengenalpasti fungsi setiap daerah
artikulasi semasa
penghasilan bunyi bahasa
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menjawab soalan
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
31.07.2014 ( KHAMIS )
11.30-12.40
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
wacana
Supaya
pelajar dapat :
a)mengetahui cirri-ciri bahasa tak
formal /baahasa halusdan
bahasa kasar
b)melengkapkan ayat dengan menggunakan
ketiga-tiga jenis
bahasa yang dibincangkan
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menjawab semua soalan berrtulis
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
01.08.2014 ( jumaat )
07.05-08.15
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Variasibahasa
Supaya
pelajar dapat :
a)menjawab dengan betul dengan gred
lulus soalan yang diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat memperoleh gred lulus
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
01.08.2014 ( jumaat )
08.15-09.25
6 rk5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Fonologi
Supaya
pelajar dapat :
a)menjawab dengan betul dengan gred
lulus soalan yang diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat memperoleh gred lulus
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan