RANCANGAN PELAJARAN
HARIAN MINGGU 28
TARIKH
MASA
KELAS
|
07.07.2014 ( ISNIN )
07.05-08.05
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Kerja Kursus penggal 3 –
menulis penghargaan dan pengenalan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui cara menulis penghargaan dan latar belakang
kajian yang betul
b)menyiapkan tugasan
membuat penghargaan
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahami penerangan
tentang kerja kursus BM penggal 3
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
07.07.2014 ( ISNIN )
08.05 – 09.05
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Kerja Kursus penggal 3 –
pengenalan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui maksud dan bidang tugas berkaitan
kerja kursus
b)mengenal pasti format penulisan kerja kursus
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahami penerangan
tentang kerja kursus BM penggal 3
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
08.07.2014 ( selasa )
08.05 – 09.05
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Bahasa Melayu Kuno - Pembentangan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui maksud dan cirri-ciri Bahasa Melayu Kuno
b)mengenal pasti bukti-bukti kewujudan Bahasa Melayu Kuno
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Pembentangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar membentang dengan
baik
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
08.07.2014 ( selasa )
09.25 – 10.25
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Kerja Kursus penggal 3 –
pengenalan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui cara memilih
dan menulis tajuk
b)membentuk kumpulan dan
melantik seorang ketua
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahami penerangan
tentang cara menulis tajuk
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
09.07.2014 ( rabu )
07.05 – 08.05
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Bahasa Melayu Kuno - Pembentangan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui teori kedatangan bangsa dan bahasa Melayu
b)mengenal pasti bukti-bukti kewujudan bahasa Melayu
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Pembentangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar membentang dengan
baik
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
09.07.2014 ( rabu )
09.35
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Kerja Kursus penggal 3 –
pengenalan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui cara memilih
dan menulis tajuk
b)membentuk kumpulan dan
melantik seorang ketua
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahami penerangan
tentang cara menulis tajuk
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
10.07.2014 ( KHAMIS )
08.05 – 09.05
6 AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Kerja Kursus penggal 3 –
Pemilihan tajuk
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui cara memilih
dan menulis tajuk
b)mengenal pasti apa
kehendak tajuk yang telah dibuat
c)membuat pembahagian tugas
dalam kumpulan
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat membuat tajuk
dan membuat pembahagian tugas
Dalam kumpulan
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
10.07.2014 ( khamis )
09.25 – 10.25
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Bahasa Melayu Klasik - Pembentangan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui teori kedatangan BM klasik
b)mengenal pasti bukti-bukti kewujudan bahasa Melayu klasik
c)mengenal pasti tulisan
zaman BM klasik
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Pembentangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar membentang dengan
baik
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
10.07.2014 ( KHAMIS )
10.55 – 11.55
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Kerja Kursus penggal 3 –
Pemilihan tajuk
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui cara memilih
dan menulis tajuk
b)mengenal pasti apa kehendak
tajuk yang telah dibuat
c)membuat pembahagian tugas
dalam kumpulan
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat membuat tajuk
dan membuat pembahagian tugas
Dalam kumpulan
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
11.07.2014 ( jumaat )
07.05 – 08.15
6 AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Kerja Kursus penggal 3 –
Bahagian Pengenalan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui perkara
penting yang mesti ada dalam bahagian
pengenalan
b)mengenal pasti cara
menulis bahagian pengenalan
c)menyiapkan draf bahagian
pengenalan
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Kerja
bertulis
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menulis
bahagian pengenalan
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
11.07.2014 ( jumaat )
08.15 – 09.25
6 RK5
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Bahasa Melayu Moden - Pembentangan
Supaya pelajar dapat :
a)mengetahui sejarah perkembangan BM Moden
b)mengenal pasti tokoh danpersatuan yang terlibat dalam
memperkembang BM moden
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Pembentangan
·
Soal
jawab
·
Ulasan
guru
|
REFLEKSI
|
Pelajar aktif semasa sesi
pembentangan
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan