Jumaat, 26 September 2014

RPH MINGGU 29

RANCANGAN  PELAJARAN  HARIAN  MINGGU 29

TARIKH
MASA
KELAS

14.07.2014  ( ISNIN )
07.05-08.05
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Wacana
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui   makna takrif setiap istilah dalam bab wacana
b)mengenalpasti  ciri-ciri wacana


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar menjawab dengan betul semua soalan bertulis


TARIKH
MASA
KELAS

14.07.2014  ( ISNIN )
08.15-09.25
6 AK3

TAJUK
OBJEKTIF

Wacana
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui   makna takrif setiap istilah dalam bab wacana
b)mengenalpasti  ciri-ciri wacana


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar menjawab dengan betul semua soalan bertulis




TARIKH
MASA
KELAS

15.07.2014  ( selasa )
08.15 – 09.25
6 RK5

TAJUK
OBJEKTIF

Bacaan kritis dan analitis
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui bentuk bacaan kritis dan analitis
b)mengenal pasti  bentuk soalan dalam bahagian kritis dan
   analitis


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Pembentangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar memahami bahagian yang dipelajari


TARIKH
MASA
KELAS

15.07.2014  ( selasa )
09.45-10.55
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Wacana
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui jenis-jenis penanda wacana
b)mengenalpasti penggunaan penanda wacana yang betul
    dalam ayat


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menggunakan wacana dalam ayat





TARIKH
MASA
KELAS

16.07.2014  ( rabu )
07.05 – 08.15
6 RK5

TAJUK
OBJEKTIF

Bacaan analitis dan kritis
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui  cara mencari jawapan bagi soalan no 1 dan 2
b)menjawab dengan betul empat daripada lima soalan yang
   diberi


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat mengetahui cara menjawab soalan


TARIKH
MASA
KELAS

16.07.2014  ( rabu )
09.45-10.55
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Wacana
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui jenis-jenis penanda wacana
b)mengenalpasti penggunaan penanda wacana yang betul
    dalam ayat


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menggunakan wacana dalam ayat





TARIKH
MASA
KELAS

17.07.2014  ( KHAMIS )
08.15 – 09.25
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

wacana
Supaya  pelajar dapat :
a)membuat ayat berdasarkan penanda wacana yang diberi
b)melengkapkan ayat dengan pengguna wacana yang betul



AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab semua  soalan berrtulis


TARIKH
MASA
KELAS

17.07.2014  ( khamis )
09.45 – 10.55
6 RK5

TAJUK
OBJEKTIF

Bacaan kritis dan analitis
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui  bentuk soalan no 3
b)menjawab soalan no 3 dengan mengemukakan sekurang
   kurangnya tiga isi yang betul


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Pembentangan
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat  menjawab soalan


TARIKH
MASA
KELAS

17.07.2014  ( KHAMIS )
11.30-12.40
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

wacana
Supaya  pelajar dapat :
a)membuat ayat berdasarkan penanda wacana yang diberi
b)melengkapkan ayat dengan pengguna wacana yang betul



AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab semua  soalan berrtulis


TARIKH
MASA
KELAS

18.07.2014  ( jumaat )
07.05-08.15
6 AK3

TAJUK
OBJEKTIF

wacana
Supaya  pelajar dapat :
a)membuat ayat berdasarkan penanda wacana yang diberi
b)melengkapkan ayat dengan pengguna wacana yang betul



AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab semua  soalan berrtulis





TARIKH
MASA
KELAS

18.07.2014  ( jumaat )
08.15 – 09.25
6 RK5

TAJUK
OBJEKTIF

Bacaan kritis dan analitis
Supaya  pelajar dapat :
a)menjawab soalan 1 dan 2 dengan betul
b)menjawab kedua-dua soalan dalam masa yang ditetapkan



AKTIVITI

·         Motivasi
·         Kerja bertulis
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan













Tiada ulasan:

Catat Ulasan