Jumaat, 26 September 2014

RPH MINGGU 30

RANCANGAN  PELAJARAN  HARIAN  MINGGU 30

TARIKH
MASA
KELAS

21.07.2014  ( ISNIN )
07.05-08.15
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Retorik
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui   makna takrif setiap istilah dalam bab retorik
b)mengenalpasti  fungsi dan cirri-ciri retorik


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar menjawab dengan betul semua soalan bertulis


TARIKH
MASA
KELAS

21.07.2014  ( ISNIN )
08.15-09.25
6 AK3

TAJUK
OBJEKTIF

Retorik
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui   makna takrif setiap istilah dalam bab retorik
b)mengenalpasti  ciri-ciri  dan fungsi retorik


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar menjawab dengan betul semua soalan bertulis




TARIKH
MASA
KELAS

22.07.2014  ( selasa )
08.15 – 09.25
6 RK5

TAJUK
OBJEKTIF

Bacaan kritis dan analitis
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui cara mencari jawapan berdasarkan petikan
b)menjawab dengan tepat soalan no 2 yang diberi


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Pembentangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar memahami bahagian yang dipelajari


TARIKH
MASA
KELAS

22.07.2014  ( selasa )
09.45-10.55
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Retorik
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui jenis-jenis retorik
b)mengenalpasti jenis retorik berdasarkan petikan dan ayat
    yang diberi


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menggunakan wacana dalam ayat





TARIKH
MASA
KELAS

23.07.2014  ( rabu )
07.05 – 08.15
6 RK5

TAJUK
OBJEKTIF

Bacaan analitis dan kritis
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui  cara mencari jawapan bagi soalan no 3
b)menulis dengan betul sekurang-kurangnya tiga fakta
    penting bagi sooalan no 3 yang diberi


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat mengetahui cara menjawab soalan


TARIKH
MASA
KELAS

23.07.2014  ( rabu )
09.45-10.55
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Retorik
Supaya  pelajar dapat :
a)mengetahui jenis-jenis retorik
b)mengenalpasti jenis retorik berdasarkan ayat danpetikan
   yang diberi


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menggunakan retorik yang betul dalam ayat





TARIKH
MASA
KELAS

24.07.2014  ( KHAMIS )
08.15 – 09.25
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Retorik
Supaya  pelajar dapat :
a)membuat ayat berdasarkan berdasarkan retorik yang diberi
b)melengkapkan ayat dengan penggunaan retorik yang betul



AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab semua  soalan berrtulis


TARIKH
MASA
KELAS

24.07.2014  ( khamis )
09.45 – 10.55
6 RK5

TAJUK
OBJEKTIF

Bacaan kritis dan analitis
Supaya  pelajar dapat :
a)menjawab dengan betul soalan no 3
b)menjawab soalan no 3 dengan mengemukakan sekurang
   kurangnya tiga isi yang bernas


AKTIVITI

·         Motivasi
·         Pembentangan
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat  menjawab soalan



TARIKH
MASA
KELAS

24.07.2014  ( KHAMIS )
11.30-12.40
6 AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Retorik
Supaya  pelajar dapat :
a)membuat ayat berdasarkan retorik yang diberi
b)melengkapkan ayat berdasarkan retorik yang diarahkan



AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab semua  soalan berrtulis


TARIKH
MASA
KELAS

25.07.2014  ( jumaat )
07.05-08.15
6 AK3

TAJUK
OBJEKTIF

RETORIK
Supaya  pelajar dapat :
a)membuat ayat berdasarkan retorik yang diberi
b)melengkapkan ayat berdasarkan retorik yang diberi



AKTIVITI

·         Motivasi
·         Penerangan
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab semua  soalan berrtulis





TARIKH
MASA
KELAS

25.07.2014  ( jumaat )
08.15 – 09.25
6 RK5

TAJUK
OBJEKTIF

Bacaan kritis dan analitis
Supaya  pelajar dapat :
a)menjawab soalan 1 dan 2 dengan betul
b)menjawab kedua-dua soalan dalam masa yang ditetapkan



AKTIVITI

·         Motivasi
·         Kerja bertulis
·         Soal jawab
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan













Tiada ulasan:

Catat Ulasan