RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 7
TARIKH MASA KELAS | 13.02.2012 (Isnin ) 07.05-08.15 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF | Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul tujuh kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang diberi b) membuat analisis yang tepat bagi setiap kesalahan bahasa yang dikesan c)menulis pembetulan bagi setiap kesalahan bahasa yang telah dikesan. |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengesan enam daripada tujuh kesalahan bahasa Yang terdapat dalam petikan |
TARIKH MASA KELAS | 14.02.2012 ( SELASA ) 07,05-08.15 4K5 |
TAJUK | Sajak :Diperpustakaan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)mendeklamasi sajak dengan intonasi dan nada yang betul b)menyatakan dengan betul isi yang terdapat dalam setiap rangkap sajak yang dikaji c)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya lima nilai yang terdapat dalam sajak "Di Perpustakaan". |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 8.4 10.3 |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Nilai – mementingkan ilmu |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat mendeklamasi sajak dengan betul setelah Dibimbing guru |
TARIKH MASA KELAS | 15.02.2012 ( rabu ) 07,05-08.15 4K5 |
TAJUK | Sajak : membina ayat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul jenis ayat dalam bahasa Melayu b)mengenalpasti ciri-ciri ayat penyata, ayat Tanya dan ayat tunggal c)mengklasifikasi dengan betul ayat yang ditunjukkan mengikut jenis yang betul d)membina dua ayat bagi setiap jenis ayat yang diarahkan |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 8.1 10.3 |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapar membina ayat berdasarkan jenis ayat yang dinyatakan |
TARIKH MASA KELAS | 15.02.2012 (Rabu ) 08.15-09.25 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF | Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul tujuh kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang diberi b) membuat analisis yang tepat bagi setiap kesalahan bahasa yang dikesan c)menulis pembetulan bagi setiap kesalahan bahasa yang telah dikesan. |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengesan lapan daripada sepuluh kesalahan bahasa Yang terdapat dalam petikan |
TARIKH MASA KELAS | 16.02.2012 (khamis ) 07.05-08.15 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF | Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul tujuh kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang diberi b) membuat analisis yang tepat bagi setiap kesalahan bahasa yang dikesan c)menulis pembetulan bagi setiap kesalahan bahasa yang telah dikesan. |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengesan enam daripada tujuh kesalahan bahasa Yang terdapat dalam petikan |
TARIKH MASA KELAS | 17.02.2012 ( jumaat ) 09.40-10.40 4K5 |
TAJUK | : membina ayat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul jenis ayat dalam bahasa Melayu b)mengenalpasti ciri-ciri ayat perintah, ayat dasar dan ayat tunggal c)mengklasifikasi dengan betul ayat yang ditunjukkan mengikut jenis yang betul d)membina tiga ayat bagi setiap jenis ayat yang diarahkan |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 8.1 10.3 |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Nilai – sopan-santun |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapar membina ayat berdasarkan jenis ayat yang dinyatakan |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan