RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 3
TARIKH MASA KELAS | 16.01.2012 ( ISNIN ) 07.05-08.15 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF | LATIHAN ULANGKAJI ( morfologi ) Supaya pelajar dapat : a)mengingati kembali bab morfologi yang telah dipelajari tahun lepas b)mengenalpasti kemahiran yang belum dikuasai dalam bab yang diuji c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 25 daripada 30 soalan objektif yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan latihan dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS | 17.01.2012 (SELASA) 07.05-08.15 4K5 |
TAJUK OBJEKTIF |
RUMUSAN Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul lima langkah yang perlu dibuat untuk membuat rumusan b)mengenal pasti format rumusan yang betul untuk SPM c)menyenaraikan dengan betul lima isi tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberi |
AKTIVITI |
|
NILAI | kebersihan |
REFLEKSI |
Pelajar memahami format rumusan spm |
TARIKH MASA KELAS |
17.01.2012 ( SELASA ) 09.45-10.55 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Perbincangan latihan morfologi Supaya pelajar dapat : a)mengingati kembali perkara penting yangb terdapat dalam bab morfologi b)menjawab dengan betul 25 daripada 30 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengingati kembali fakta penting yang telah dipelajari Dalam bab morfologi dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA |
18.01.2012 ( RABU) 07.008.15 |
KELAS | 4 K5 |
TAJUK | RUMUSAN – Mencari isi tersirat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul maksud isi tersirat b)mengenalpasti cara untuk mencari dan menulis isi tersirat c)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya tiga isi tersirat berdasarkan petikan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Nilai : berani Ilmu : bertanam |
SISTEM BAHASA |
MORFOLOGI :imbuhan |
REFELEKSI |
Pelajar dapat menyenaraikan isi tersurat dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
18.01.2012 (rabu) 08.15-09.25 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Perbincangan soalan pengukuhan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul alas an pemilihan setiap jawapan yang diberi b)mengenalpasti perkara penting yang belum dikuasai dalambab yang diuji c)menjawab dengan betul 17 daripada 20 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab lebih daripada15 soalan |
TARIKH MASA KELAS |
19.01.2012 ( KHAMIS ) 10.55-12.05 6 AK5 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan –mencari idea utama &idea sampingan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan teks yang dibaca b)menyatakan dengan betul idea utama yang terdapat dalam teks yang diberi c)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya lima idea sampingan yang terdapat dalam teks yang dikaji |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mencari idea utama dalam petikan yang diberi |
TARIKH MASA |
20.01.2012 (jumaat ) 09.40-10.40 |
KELAS |
4 K5 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul cara mencari isi tersurat dalam petikan b)mengenalpasti focus isi tersurat berdasarkan soalan c)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya tiga isi tersurat berdasarkan teks yang diberi. |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM |
Nilai : Menjaga kebersihan alam sekitar/sungai Ilmu : teknologi |
SISTEM BAHASA | Moorfologi : kata majmuk |
REFLEKSI |
Pelajar dapat mencari isi tersurat dengan bimbingan guru |
Cikgu,
BalasPadamRPH ( M1-3) dan RPT yang ada didapati kemas dan lengkap.
Terima kasih atas kerjasama dan usaha anda.
Keep up the good work!