RANCANGAN PELAJARAN
HARIAN MINGGU 16
TARIKH
MASA
KELAS
|
14.04.2014 ( isnin )
07.05 – 08.15
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan apitan/akhiran kata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan
imbuhan apitan KK dalam
bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan apitan
KK serta pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada
sepuluh soalan yang
diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
14.04.2014 ( isnin )
08.15 – 09.25
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan apitan/akhiran kata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan
imbuhan apitan KK dalam
bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan apitan
KK serta pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada
sepuluh soalan yang
diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
15.04.2014 ( selasa )
09.45 – 10.55
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan akihran kata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan akhiran KK
dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan
imbuhan akhiran KK yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya
lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
15.04.2014 ( rabu)
10.20 – 11.30
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Sintaksis - Frasa dan Klausa
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi frasa dan klausa dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti jenis frasa dan klausa
yang betul
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
16.04.2014 ( rabu)
11.30- 12.40
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Sintaksis : Frasa dan Klausa
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi frasa dan klausa dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti jenis frasa dan klausa
yang betul
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
17.04.2014 ( khamis)
08.15 – 09.25
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Sintaksis : Jenis ayat
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat jenis ayat dalam Bahasa Melayu
b)Mengenal pasti perbezaan setiap jenis
ayat yang dikaji
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
17.04.2014 ( khamis)
11.30- 12.40
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Sintaksis : Rajah pohon
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi rajah pohon dalam
pembinaan ayat
b)Mengenal pasti cara menulis ayat
berdasarkan rajah pohon
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
|
18.04.2014 ( jumaat)
|
CATATAN
|
CUTI UMUM ( GOOD FRIDAY )
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan