RANCANGAN PELAJARAN
HARIAN MINGGU 15
TARIKH
MASA
KELAS
|
07.04.2014 ( isnin )
07.05 – 08.15
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan awalan kata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan
imbuhan awalan KK dalam
bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan awalan
KK serta pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada
sepuluh soalan yang
diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
07.04.2014 ( isnin )
08.15 – 09.25
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan awalankata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan
imbuhan awalan KK dalam
bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan awalan
KK serta pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada
sepuluh soalan yang
diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
08.04.2014 ( selasa )
09.45 – 10.55
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan apitan kata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan apitan KK dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan
apitan KK yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya
lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
09.04.2014 ( rabu)
10.20 – 11.30
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan
kata adjektif
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan KA dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan
KA yang betul
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
09.04.2014 ( rabu)
11.30- 12.40
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan
kata adjektif
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan KA dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan
KA
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
10.04.2014 ( khamis)
08.15 – 09.25
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - Kata ganda dan kata majmuk
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi kata ganda/kata majmuk
dalam pembentukan perkataan dan
ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan kata
ganda/ kata majmuk
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
10.04.2014 ( khamis)
11.30- 12.40
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - kata ganda /kata majmuk
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi k.ganda/k.majmuk dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penulisan
k.ganda/k.majmuk yang betul
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
11.04.2014 ( jumaat)
07.05 – 08.15
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - akronim
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi akronim dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penulisan
akronim yang betul
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan