Jumaat, 2 Mei 2014

RANCANGAN  PELAJARAN  HARIAN  MINGGU  15

TARIKH
MASA
KELAS

07.04.2014 ( isnin )
07.05 – 08.15
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF
Morfologi  - imbuhan awalan kata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan imbuhan awalan KK dalam
    bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan awalan KK serta pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada sepuluh soalan yang
   diberi

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

07.04.2014  ( isnin )
08.15 – 09.25
6AK3


TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan awalankata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan imbuhan awalan KK dalam
    bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan awalan KK serta pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada sepuluh soalan yang
   diberi

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

08.04.2014 ( selasa )
09.45 – 10.55
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan apitan kata kerja
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi imbuhan apitan KK dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan apitan KK yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

09.04.2014  ( rabu)
10.20 – 11.30
6AK3

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan  kata adjektif
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi imbuhan KA dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan KA yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi




TARIKH
MASA
KELAS

09.04.2014  ( rabu)
11.30- 12.40
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan  kata adjektif
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi imbuhan KA dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan KA
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

10.04.2014  ( khamis)
08.15 – 09.25
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - Kata ganda dan kata majmuk
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi kata ganda/kata majmuk dalam    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan kata ganda/ kata majmuk
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi




TARIKH
MASA
KELAS

10.04.2014  ( khamis)
11.30- 12.40
6AK3

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - kata ganda /kata majmuk
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi k.ganda/k.majmuk dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penulisan k.ganda/k.majmuk yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

11.04.2014  ( jumaat)
07.05 – 08.15
6AK3

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - akronim
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi akronim dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penulisan akronim yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi



Tiada ulasan:

Catat Ulasan