RANCANGAN PELAJARAN
HARIAN MINGGU 14
TARIKH
MASA
KELAS
|
31.03.2014 ( isnin )
07.05 – 08.15
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan peN
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan
imbuhan “peN” dalam
bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan “peN” serta
pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada
sepuluh soalan yang
diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
31.03.2014 ( isnin )
08.15 – 09.25
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan “peN”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan
imbuhan “peN” dalam
bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan “peN” serta
pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada
sepuluh soalan yang
diberi
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
01.04.2014 ( selasa )
09.45 – 10.55
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan
“pe”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan “pe” dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan
imbuhan “pe” yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya
lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
02.04.2014 ( rabu)
10.20 – 11.30
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan
“pe”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan “pe” dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan
imbuhan “pe” yang betul
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
02.04.2014 ( rabu)
11.30- 12.40
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan
“apitan kata nama”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan “apitan KN
dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan
imbuhan “ apitan KN”
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
03.04.2014 ( khamis)
08.15 – 09.25
6AK4
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan
“apitan Kata Nama”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan “apitan KN”
dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan
imbuhan “apitan KN
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya
lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
03.04.2014 ( khamis)
11.30- 12.40
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan
“awalan”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi awalan dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan
imbuhan awalan yang betul
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
TARIKH
MASA
KELAS
|
04.04.2014 ( jumaat)
07.05 – 08.15
6AK3
|
TAJUK
OBJEKTIF
|
Morfologi - imbuhan
awalan
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan tepat fungsi imbuhan awalan dalam
pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan
imbuhan awalan yang betul
c)menjawab dengan tepat
sekurang-kurangnya lapan daripada
sepuluh soalan yang diberi.
|
AKTIVITI
|
·
Motivasi
·
Penerangan
·
Soal jawab
·
Kerja bertulis
·
Ulasan guru
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan