Jumaat, 2 Mei 2014

RANCANGAN  PELAJARAN  HARIAN  MINGGU  14

TARIKH
MASA
KELAS

31.03.2014 ( isnin )
07.05 – 08.15
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF
Morfologi  - imbuhan peN
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan imbuhan “peN” dalam
    bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan “peN” serta pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada sepuluh soalan yang
   diberi

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

31.03.2014  ( isnin )
08.15 – 09.25
6AK3


TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan “peN”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul peranan imbuhan “peN” dalam
    bahasa Melayu
b)Mengenalpasti jenis imbuhan “peN” serta pecahannya
c)menjawab dengan tepat lapan daripada sepuluh soalan yang
   diberi

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

01.04.2014 ( selasa )
09.45 – 10.55
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan  “pe”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi imbuhan “pe” dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan “pe” yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

02.04.2014  ( rabu)
10.20 – 11.30
6AK3

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan  “pe”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi imbuhan “pe” dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan “pe” yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi




TARIKH
MASA
KELAS

02.04.2014  ( rabu)
11.30- 12.40
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan  “apitan kata nama”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi imbuhan “apitan KN dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan “ apitan KN”
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

03.04.2014  ( khamis)
08.15 – 09.25
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan  “apitan Kata Nama”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi imbuhan “apitan KN” dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan “apitan KN
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi




TARIKH
MASA
KELAS

03.04.2014  ( khamis)
11.30- 12.40
6AK3

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan  “awalan”
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi awalan dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan awalan yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


TARIKH
MASA
KELAS

04.04.2014  ( jumaat)
07.05 – 08.15
6AK3

TAJUK
OBJEKTIF

Morfologi  - imbuhan  awalan
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan  dengan tepat fungsi imbuhan awalan dalam
    pembentukan perkataan dan ayat.
b)Mengenal pasti cara penggunaan imbuhan awalan yang betul
c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada
   sepuluh soalan yang diberi.

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Penerangan
·         Soal jawab
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


Tiada ulasan:

Catat Ulasan