RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 37
TARIKH MASA | 09.09.2013 ( ISNIN ) 08.15-09.25 |
KELAS | 4 K3 |
TAJUK | Rumusan – menulis rumusan lengkap |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat :
a)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya enam isi tersurat yang terdapat dalam petikan b)menulis sebuah rumusanlengkap dengan format yang tepat |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kekeluargaan Nilai – kasih-sayang |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menulis rumusan lengkap dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
09.09.2013 ( ISNIN ) 11.30-12.40 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ulangkaji - Supaya pelajar dapat : a)mengingati kembali perkara penting dalam bab pragmatic b)mengenalpasti perkara penting yang mesti diingati dalam bab pragmatic c)menjawab dengan betul 18 daripada 20 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar aktif dalam perbincangan |
TARIKH MASA KELAS |
10.09.2013 ( selasa) 07.05-08.15 6 RK 4 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ulangkaji - sejarah bahasa dan bangsa Melayu Supaya pelajar dapat : a)mengingat kembali perkara penting yang terdapat dalam bab yang dikaji b)mengenalpasti perkara penting yang terdapat dalam bab yang dikaji c)menjawab dengan tepat 18daripada 20 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar mengikuti sesi ulangkaji dengan aktif |
TARIKH MASA | 10.09.2013 ( selasa ) 09.45-10.55 |
KELAS | 4 K3 |
TAJUK | Menulis rangka karangan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kehendak soalan karangan yang diberi. b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi penting bagi menjawab kehendak soalan c)menyediakan rangka karangan yang sesuai dan mudah difahami |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kesihatan Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiap rangka karangan |
TARIKH MASA | 11.09.2013 ( rabu ) 07.05-08.15 |
KELAS | 4 K3 |
TAJUK | Menulis rangka karangan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kehendak soalan karangan yang diberi. b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi penting bagi menjawab kehendak soalan c)menulis perenggan isi sebanyak dua isidenganbetul |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – sosial Nilai – belas kasihan |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menulis perenggan isi yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS |
11.09.2013 ( rabu) 07.05-08.15 6 RK 4 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ulangkaji – bab Bahasa Melayu Kuno Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul bukti kewujudanBM kuno b)mengenalpasti perkara penting yang perlu dikuasai dalam bab yang dikaji c)menjawab dengan betul 18 daripada 20 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab soalan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
12.09.2013 ( khamis) 07.05-08.15 6 RK 4 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ulangkaji Bahasa Melayu klasik Supaya pelajar dapat : a)mengingat kembali bukti kewujudan BM klasik b)mengenalpasti perkara penting dalam bab yang dikaji c)menjawab dengan betul 18 daripada 20 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab soalan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
12.09.2013 ( khamis) 08.15-09.25 6 AK 2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ragam bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan takrif setiap jenis pecahan yang terdapat dalam ragam bahasa b)mengenalpasti contoh bagi setiap jenis ragam bahasa c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
13.09.2013 ( jumaat) 07.05-08.15 6 AK 2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ragam bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan takrif setiap jenis pecahan yang terdapat dalam ragam bahasa b)mengenalpasti contoh bagi setiap jenis ragam bahasa c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
13.09.2013 ( jumaat ) 09.40-10.40 6 RK 4 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ulangkaji - fonologi Supaya pelajar dapat : a)menjawab dengan betul 20 soalan yang diberi b)melengkapkan dengan betul rajah penghasilan bunyi yang diberikan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan