RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 36
TARIKH MASA | 02.09.2013 ( ISNIN ) 08.15-09.25 |
KELAS | 4 K3 |
TAJUK | Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis ringkas petikan yang dikaji b)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya enam isi tersurat yang terdapat dalam petikan c)menulis perenggan pengenalan menggunakan ayat yang betul |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kesihatan Nilai – mencintai alam |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat mencari isi tersurat |
TARIKH MASA KELAS |
02.09.2013 ( ISNIN ) 11.30-12.40 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Uji minda - Kesantunan berbahasa Supaya pelajar dapat : a)mengingat kembali perkara penting yang dipelajari dalam bab yang diuji b)mendapat markah lulus |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan uji minda dalam masayang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
03.09.2013 ( selasa) 07.05-08.15 6 RK 4 |
TAJUK OBJEKTIF |
Fonologi - kata majmuk dan kata ganda Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul proses pembinaan kata majmuk dan kata ganda b)mengenalpasti jenis kata majmuk dan kata ganda c)menyenaraikan dengan betul contoh kata ganda berdasarkan jenis kata ganda |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar faham proses penghasilan bunyi konsonan |
TARIKH MASA | 03.09.2013 ( selasa ) 09.45-10.55 |
KELAS | 4 K3 |
TAJUK | Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya tiga isi tersurat berdasarkan petikan yang diberi b)menulis perenggan isi tersirat menggunakan ayat gramatis
|
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kesihatan Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan isi tersirat yang diarahkan |
TARIKH MASA | 04.09.2013 ( rabu ) 07.05-08.15 |
KELAS | 4 K3 |
TAJUK | Menulis rumusan lengkap |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi tersurat dan tersirat dalam petikan b)menulis sebuah rumusan lengkap berdasarkan petikan yang diiberi
|
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kesihatan Nilai – rajin |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
04.09.2013 ( rabu) 07.05-08.15 6 RK 4 |
TAJUK OBJEKTIF |
Bacaan kritis dan analitis Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul maksud frasa-frasa utama yang diberikan berdasarkan petikan b)mengenalpasti cara menjawab soalan no 2 (pendapat) c)menjawab dengan betul empat daripada lima soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar faham cara menjawab soalan kefahaman |
TARIKH MASA KELAS |
05.09.2013 ( khamis) 07.05-08.15 6 RK 4 |
TAJUK OBJEKTIF |
Bacaan kritis dan analitis Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul makna frasa yang terdapat dalam petikan b)mengemukakan dengan tepat sekurang-kurangnya empat pendapat yang dikehendaki dalam soalan 3
|
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab soalan dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
05.09.2013 ( khamis) 08.15-09.25 6 AK 2 |
TAJUK OBJEKTIF |
PBS – persiapan pembentangan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul apa yang perlu dibentangkan b)mengenalpasti perkara penting yang perlu dimasukkan dalam bahan pembentangan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyediakan sebahagian bahan untuk pembentangan |
TARIKH MASA KELAS |
06.09.2013 ( jumaat) 07.05-08.15 6 AK 2 |
TAJUK OBJEKTIF |
PBS – persiapan pembentangan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul apa yang perlu dibentangkan b)mengenalpasti perkara penting yang perlu dimasukkan dalam bahan pembentangan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyediakan sebahagian bahan untuk pembentangan |
TARIKH MASA KELAS |
05.09.2013 (jumaat) 09.40-10.40 6 RK 4 |
TAJUK OBJEKTIF |
Bacaan kritis dan analitis Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul makna frasa yang terdapat dalam petikan b)mengemukakan dengan tepat sekurang-kurangnya empat pendapat yang dikehendaki dalam soalan 3
|
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab soalan dalam masa yang ditetapkan |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan