RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 29
TARIKH MASA KELAS |
18.07.2011 (ISNIN) 08.15-09.25 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIIF |
KARANGAN Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kehendak soalan , kata kunci yang terdapat dalam soalan –soalan karangan yang diberi b)mengenal pasti cara untuk menentukan kata kunci dan kehendak soalan c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menentukan kata kunci dan kehendak soalan |
TARIKH |
18.07.2011 (ISNIN ) |
MASA | 11.30-12.40 |
KELAS | 4 K2 |
TAJUK | Ayat – menyambung dan memisahkan ayat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul perbezaan antara ayat tunggal dan ayat majmuk b)memisahkan dengan betul ayat majmuk agar menjadi beberapa ayat tunggal c)menyambung beberapa ayat tunggal untuk menjadika nayat majmuk |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat memisah dan menyambung ayat yang diarahkan |
TARIKH |
19.07.2011 ( SELASA ) |
MASA | 11.25-12.15 |
KELAS | 6 AK3 |
AKTIVITI | P&P dibatalkan – CERAMAH PA |
TARIKH MASA KELAS |
19.07.2011 ( SELASA ) 12.15 – 12.40 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Karangan Supaya pelajar dapat : a)menentukan kata kunci, kehendak soalan dan tugasan berdasarkan soalan –soalan karangan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menentukan kata kunci dan kehendak soalan |
TARIKH MASA KELAS |
20.07.2011 ( RABU ) 08.15-09.25 6RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Pengaruh Bahasa Asing dalam Bahasa Melayu Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul bahasa-bahasa asing yang telah mempengaruhi bahasaMelayu b)mengenal pasti proses kemasukan bahasa asing kedalam bahasa Melayu c)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima contoh perkataan pinjaman bagi setiap bahasa asing |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar mengikuti sesi pembentangan dengan aktif |
TARIKH MASA KELAS |
20.07.2011 (RABU) 11.30-12.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Karangan -umum Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kata kunci dan kehendak soalan bagi setiap tajuk karangan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi penting bagi setiap tajuk karangan yang dibincangkan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyetakan dengan betul kata kunci dan isi tajuk karangan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
21.07.2011 (KHAMIS) 07.05 – 08.15 6 AK3 |
TAJUK |
UJIAN TOPIKAL - SEMANTIK |
TARIKH |
21.07.2011 ( KHAMIS) |
MASA | 10.20-11.30 |
KELAS | 4K2 |
TAJUK | Penyediaan ULBS kedua |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)mengetahui bentuk ULBS sesi kedua b)memilih rakan , tajuk dan bahan untuk ULBS c)menyediakan isi lengkap untuk sesi ULBS kedua |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan teks persediaan untuk ULBS dengan lengkap |
TARIKH MASA KELAS |
21.07.2011 ( KHAMIS) 11.30-12.40 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan tepat idea utama yang terdapat dalam petikan yang dikaji b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya empat idea sampingan c) menulis perenggan penutup dengan ayat yang gramatis |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mencari idea utama dan idea sampingan dalam petikan |
TARIKH |
22.07.2011 (JUMAAT) |
MASA | 07.05-08.15 |
KELAS | 4K2 |
TAJUK | Persediaan ULBS & NILAM |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyiapkan persiapan untuk ULBS b)membaca sekurang-kurangnya sebuah buku diperpustakaan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mmenyiapkan persediaan untuk ULBS |
TARIKH MASA KELAS |
22.07.2011 (JUMAAT ) 09.40-10.40 6AK3
CATATAN : P&P dibatalkan kerana ceramah Akademik Strategi Menjawab STPM |
TARIKH MASA KELAS |
22.07.2011 ( JUMAAT ) 10.40-11.40 6RK2 |
TAJUK OBJEKTIF | Ulangkaji Bab 1 dan 2 Supaya pelajar dapat : a)mengingati kembali perkara penting yang dipelajari dalam bab 1dan 2. b)mengenal pasti perkara penting yang dipelajari dalam bab 1 dan2 |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar mengulangkaji bab 1 dan2 dangan baik |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan