RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 25
TARIKH MASA KELAS |
20.06.2011 ( ISNIN ) 08.15-09.25 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF | ALIH BAHASA ( PUISI ) Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan sajak yang telah dibaca b)mengalih sajak yang diberi kedalam bentuk prosa biasa c)menjawab dengan betul empat daripada lima soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengalih sajak kedalam prosa biasa dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS CATATAN | 20.06.2011 ( ISNIN) 11.30-12.40 4 K2 P &P tidak dijalankan kerana meraikan Sambutan Hari Bapa |
TARIKH MASA KELAS | 21.06.2011 (SELASA ) 10.20-10.55 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF | Rumusan karangan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan denganbetul isi penting yang terdapat dalam petikan yang dikaji b)menyatakan dengan betul idea utama yang terdapat dalam petikan c)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyenaraikan lima idea sampingan dengan tepat |
TARIKH MASA KELAS |
21.06.2011 ( SE LASA ) 12.05-12.40 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa ( sajak ) Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan sajak yang dikaji b)menukarkan dengan betul sajak yang diberi kepada bentuk prosa biasa |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengalih sajak kedalam bentuk prosa biasa dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
22.06.2011 ( RABU ) 08.15-09.25 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Bahasa Melayu kuno Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan tepat takrif bahasa Melayu Kuno. b)mengemukakan dengan betul sekurang-kurangnya tiga bukti kewujudan BM kuno c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengingati tiga bukti kewujudan BM kuno |
TARIKH MASA KELAS |
22.06.2011 ( RABU ) 11.30-12.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Karangan ( umum ) Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul kehendak soalan dan frasa-frasa penting dalam soalan b)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya lima isi penting berkaitan dengan soalan karangan c)menulis dengan lengkap satu isi bagi menjawab soalan karangan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan lima isi karangan yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS |
23.06.2011 (KHAMIS) 07.05-08.15 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan yang diberi b)menyatakan dengan tepat idea utama dalam petikan c)menyenaraikan dengan betul lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan dengan tepat idea utama dalam petikan |
TARIKH |
23.06.2011 (khamis) |
MASA | 10.20-11.30 |
KELAS | 4 k2 |
TAJUK | Cakap ajuk dan cakap pindah |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)mennyatakan dengan betul intipati petikan dialog yang diberi b)menukarkan cakap ajuk kedalam bentuk cakap pindah dengan betul c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menukarkan cakap ajuk yang diberi kedalam bentuk Cakap pindah |
TARIKH MASA KELAS |
23.06.2011 (khamis) 11.30-12.40 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Kefahaman Supaya pelajar dapat : a)menyatakan sinopsis rajah carta aliran yang diberi b)menyenaraikan denganbetul sekurang-kurangnya lima faktor yang mempengaruhi kemalanganjalan raya c)menjewab dengan tepat lapan daripada sepuluh soalan bertulis yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Semua pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi |
TARIKH |
24.06.2011 ( jumaat) |
MASA | 07.05-08.15 |
KELAS | 4 k2 |
TAJUK | Membina ayat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul jenis-jenis ayat yang ditunjukkan b)mengenalpasti makna/maksud perkataan yang ditunjukkan c)membina ayat penyata danayat majmuk yang lengkap menggunakan perkataan yang ditunjukkan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat membina ayat menggunakan perkataan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
24.06.2011 (JUMAAT) 09.40-10.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Karangan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kehendak soalan karangan yang diberi b)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya lima isi penting berkaitan dengan tajuk karangan yang dikaji c)menulis dengan lengkap perenggan pengenalan bagi tajuk karangan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan perenggan pendahuluan dengan lengkap dalam masa yang ditetapkan oleh guru |
TARIKH MASA KELAS |
24.06.2011 ( JUMAAT ) 10.40-11.40 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat ; a)menandakan dengan betul kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang diberi b)menganalisis dengan tepat sebab kesalahan setiap perkataan yang dikesan c)menulis pembetulan yang betul bagi setiap kesalahan bahasa yang dikesan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengesan sembilan persepuluh kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang diberi |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan