RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 14
TARIKH MASA KELAS | 04.04.2011 ( ISNIN ) 07.05-08.15 6 AK 3 |
TAJUK OBJEKTIF | Alih bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan isi penting yang terdapat dalam petikan klasik yang diberi b)mengalih petikan klasik kedalam bentuk prosa moden menggunakan ayat yang betul c)menjawab dengan betul lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengalih bahasa dengan bimbingan guru |
Tarikh: 05.04.2011 Masa : 07.05 -08.15 kelas : 4k2 catatan: Perhimpunan (kelas dibatalkan ) |
TARIKH MASA KELAS | 06.04.2011 ( rabu ) 09.45 – 10.55 4 K2 |
TAJUK OBJEKTIF | Pelayaran yang penuh peristiwa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis cerita yang telah dibaca b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima nilai beserta contoh yang terdapat dalam cerita yang dibaca c)melukis dengan tepat carta aliran jalan cerita yang telah dibaca |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.1 7.6 |
PENGISIAN ILMU | Ilmu- sastera Nilai- kejujuran |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat melukis carta aliran cerita dengan tepat |
TARIKH MASA KELAS |
06.04.2011 ( RABU ) 07.05- 08.15 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Sintaksis – Binaan subjek dan predikat Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul ciri-ciri ayat gramatis b)mengenalpasti binaan subjek dan predikat dalam sesebuah ayat c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
07.04.2011 ( KHAMIS ) 10.55-12.05 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Sintaksis - Jenis ayat Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul ciri-ciri bagi setiap jenis ayat b)mengenal pasti perbezaan antara setiap jenis ayat c)membina dua contoh ayat bagi setiap jenis ayat |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengenal pasti jenis ayat yang ditunjukkan |
TARIKH MASA KELAS |
08.04.2011 (JUMAAT) 09.40 – 10.40 4 K2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Peribahasa / Ujian lisan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul makna peribahasa yang dibincangkan b)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya sepuluh peribahasa c)membina ayat menggunakan peribahasa yang diberi dengan betul |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu-sastera Nilai- Jujur |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.3 8.2 |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengumpul 54 peribahasa |
TARIKH MASA KELAS |
08.04.2011 ( JUMAAT ) 10.40-11.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Sintaksis – ragam bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul ciri-ciri ayat pasif dan ayat aktif b)mengenal pasti proses binaan ayat aktif danayat pasif c)membina dengan betul sekurang-kurangnya lima ayat aktif dan lima ayat pasif |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat membina ayat yang diarahkan |
RPH Minggu 15 belum diterbitkan. Sila uruskan.
BalasPadamTerima kasih.
htchong