MINGGU 12 :CUTI PERTENGAHAN SEMESTER SATU |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 13
TARIKH MASA KELAS |
28.03.2011 (Isnin) 07.05- 08.15 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa ( sajak ) Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi sajak secara ringkas b)mengalih sajak yang diberi kedalam bentuk prosa biasa dengan betul c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Ramai pelajar dapat menjawab semua soalan |
TARIKH MASA KELAS | 29.03.2011 ( SELASA ) 07.05- 08.15 4 K2 |
TAJUK | Membina ayat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul maksud sepuluh perkataan yang diberi b)membina ayat dengan menggunakan perkataan yang diberi dengan gramatis c)mmenjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 8.2 |
PENGISIAN ILMU | Ilmu – kemasyarakatan Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEEKSI | Sebahagian pelajar dapat menjawab dengan betul semua soalan |
TARIKH MASA KELAS |
30.03.2011 ( RABU ) 07.05 – 08.15 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Sintaksis Supaya pelajar dapat : a)mengetahui kajian dalam bab sintaksis b)mengenalpasti perbezaan frasa, klausa dan ayat c) menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan bertulis yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab semua soalan |
TARIKH MASA KELAS |
30.03.2011 (RABU) 09.45 – 10.20 4 K2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Peribahasa ( membina ayat ) Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul makna peribahasa yang diberi b)membina ayat dengan menggunakan peribahasa yang diberi c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan bertulis yang diberi |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 8.2 |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu- kemasyarakatan Nilai- rajin |
AKTIVITI |
|
SISITEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menguasai 10 peribahasa |
TARIKH : 31.03.2011 ( KHAMIS ) P&P tidak dijalankan – bertugas sebagai guru pengiring pertandingan Pidato Piala Diraja |
TARIKH MASA KELAS |
01.04.2011 ( JUMAAT ) 09.40 -10.40 4 K2 |
TAJUK | Pelayaran yang penuh peristiwa |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat ; a)menyatakan dengan betul secara ringkas isi cerita yang telah dibaca b)melukis carta garisan bagi menunjukkan jalan cerita dan peristiwa yang berlaku c)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima nilai positif yang terdapat dalam cerita |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 8.3 |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kemasyarakatan Nilai - kejujuran |
AKTIVITI
SISTEM BAHASA |
|
REFLEKSI | Pelajar tahu cara melukis carta garisan cerita |
TARIKH MASA KELAS |
01.04.2011 ( JUMAAT ) 10.40 – 11.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Sintaksis ( pengenalan ) Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul makna sintaksis, dan perkara penting yang dikaji dalam bab tersebut b)mengenalpasti takrif dan jenis frasa,klausa dan ayat c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar menguasai takrif frasa,klausa dan ayat |
Ok. mantap blog tuan semantap orangnya....
BalasPadam" When we take control of our own lives and commit to working through our changes, accepting reponsibility for whatever happens, we gain enormous power and insight over our present and future"- ralph Bruksos