RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 2 (11-15 JANUARI 2010 )
TARIKH HARI MASA |
11.01.2010 ISNIN 11.30 – 12.40 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Variasi bahasa Laras bahasa Supayapelajardapat: a)mengingat kembali takrif dan ciri- cirri laras bahasa b)menulis petikan ringkas bagi memperlihatkan perbezaan cara menulis petikan bagi setiap jenis laras bahasa c) menjawab dengan betul 5 daripaada 6 soalan yang diberi dengan betul |
AKTIVITI
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengingat kembali takrif laras bahasa |
TARIKH HARI MASA | 12.01.2010 SELASA 07.05 – 08.15 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
VARIASI BAHASA Wacana Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul takrif wacana b)mengenalpasti ciri – ciri wacana c)mengemukakan contoh ayat yang memperlihatkan jenis wacana |
AKTIVITI
REFLEKSI |
a)cerita b)pembentangan c)soal jawab d)kerja bertulis e)rumusan
pelajar mengikuti sesi pembentangan dengan aktif |
TARIKH | 12.01.2010 ( selasa ) |
MASA | 09.45 - 1055 |
KELAS | 4SN 1 |
MATA PELAJARAN | Bahasa Malaysia |
TAJUK | ULBS |
OBJEKTIF | Supayapelajardapat : a)menyatakan secara ringkas tentang ULBS b)mengenalpasti isi kandungan Ujian lisan c)membuat persediaan untuk ujianlisan |
AKTIVITI
NILAI | a)berpantun b)penerangan c)soal jawab d)kerjabertulis e)rumusan
berani |
REFLEKSI |
Pelajar |
TARIKH | 13.01.2010 ( rabu ) |
MASA | 08..15 – 09.25 |
KELAS | 4 SN 1 |
MATA PELAJARAN | BAHASA MALAYSIA |
TAJUK | Rumusan karangan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan isi kandungan yang perlu ada dalam rumusan b)mengenalpasti cara membuat pengenalan c)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya 5 isi tersurat dengan betul |
AKTIVITI
NILAI | a)bercerita b)merujuk teks rumusan c)penerangan d)kerja bertulis e)rumusan guru
Jujur |
REFLEKSI |
Pelajar dapatmenyenaraikan isi tersurat seperti yang diarahkan |
TARIKH HARI MASA | 14.01.2010 KHAMIS 07.05 – 08.15 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
VARIASI BAHASA WACANA Supaya pelajar dapat : a)membina petikan beerdasarkan cirri-ciri wacana yang ditetapkan b)membentang dengan betul berkaitan jenis wacana yang diarahkan |
AKTIVITI
REFLEKSI |
a)bermadah b)penerangan c)pembentangan d)rumusan
Pelajar membentang dengan baik perihal arahan yang diberi |
TARIKH HARI MASA | 15.01.2010 JUMAAT 07.05 – 08.15 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
RUMUSAN Mencari idea sokongan Supaya pelajar dapat : a)menyenaraikan dengan betul lima isi sokongan yang terdapat dalam teks yang diberi b)menulis kesimpulan/penutup rumusan dengan lengkap |
AKTIVITI
REFLEKSI |
a)merujuk teks b)soal jawab c)penerangan d)kerja bertulis e)rumusan guru
Pelajar dapat membuat penutup dengan tepat |
TARIKH | 15.01.2010 ( JUMAAT ) |
MASA | 08.15 – 09.25 |
KELAS | 4 SN 1 |
MATA PELAJARAN | BAHASA MALAYSIA |
TAJUK | Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi tersuratyang terdapat dalam teks yang dikaji b)menulis isi tersurat dengan menggunakan ayat yang gramatis |
AKTIVITI | a)bercerita b)merujuk teks c)perbincangan d)laporan e)kerja bertulis |
NILAI
REFLEKSI | Bekerjasama
Pelajar dapat menghasilkan isi tersurat dengan betul |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan