Ahad, 16 Februari 2014

RPH MINGGU 6

RANCANGAN  PELAJARAN  HARIAN  MINGGU  6

TARIKH
CATATAN


3-4 FEBUARI 2014  (ISNIN DAN SELASA )
CUTI TAHUN BARU CINA


TARIKH
MASA

05.02.2014  (RABU)
08.15-09.25
KELAS
4 K1
TAJUK
Rumusan
OBJEKTIF
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul  sinopsis petikan yang diberi
b)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya lima isi
    tersurat yang terdapat dalam petikan

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Merujuk petikan
·         Sumbangsaran
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru
PENGISIAN ILMU
SISTEM BAHASA
Ilmu – sukan
Nilai - berkerjasama

REFLEKSI

Pelajar dapat menyenaraikan isi tersurat yang diarahkan


TARIKH
MASA
KELAS

05.02.2014  ( RABU)
11.30-12.40
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF
Analisis kesalahan bahasa
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan  betul  jenis kesalahan bahasa yang terdapat
    dalam petikan yang diberi.
b)menulis analisis dan pembetulan bagi setiap jenis kasalahan bahasa
    yang dikesan

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Merujuk petikan
·         Sumbangsaran
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat mengesan danmembetulkankesalahan bahasa


TARIKH
MASA
KELAS

06.02.2014  ( khamis)
08.15-09.25
6AK4

TAJUK
OBJEKTIF
Analisis kesalahan bahasa
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan  betul  jenis kesalahan bahasa yang terdapat
    dalam petikan yang diberi.
b)menulis analisis dan pembetulan bagi setiap jenis kasalahan bahasa
    yang dikesan

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Merujuk petikan
·         Sumbangsaran
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat mengesan danmembetulkankesalahan bahasa dalam petikan yang dikaji


TARIKH
MASA

07.02.2014  (jumaat)
08.15-09.25
KELAS
4 K1
TAJUK
Rumusan
OBJEKTIF
Supaya pelajar dapat :
a)menyatakan dengan betul  sinopsis petikan yang diberi
b)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya tiga  isi
    tersirat yang terdapat dalam petikan
c)menulis perenggan isi tersirat dengan betul

AKTIVITI
·         Motivasi
·         Merujuk petikan
·         Sumbangsaran
·         Kerja bertulis
·         Ulasan guru
PENGISIAN ILMU
SISTEM BAHASA
Ilmu – sukan
Nilai - berkerjasama

REFLEKSI

Pelajar dapat menyenaraikan isi tersirat yang diarahkan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan