Khamis, 21 Februari 2013

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 8


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

18.02.2013 ( ISNIN )

09.05-10.05

4K3


 

TAJUK


 

Rumusan


 

OBJEKTIF


 

Supaya pelajar dapat:

a)menyatakan dengan betul perkara utama yang mesti ada dalam

sebuah rumusan

b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi

tersurat berdasarkan petikan

c)menulis perenggan pengenalan dan perenggan isi tersurat yang

terdapat dalam petikan

AKTIVITI

  • Motivasi
  • Merujuk petikan
  • Soal jawab
  • Kerjaa bertulis
  • Ulasan guru


 

PENGISIAN ILMU

Ilmu – sukan

Nilai – berani

SISTEM BAHASA

Membina ayat

REFLEKSI

Pelajar dapat menyenaraikan lima isi tersurat seperti yang diarahkan


 

TARIKH

MASA

KELAS

18.02.2013 (ISNIN)

11.40-12.40

6 AK2


 

TAJUK

OBJEKTIF


 

Analisis kesalahan bahasa

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan dengan betul format menjawab soalan analis

kesalahan bahasa

b)mengesan dengan betul sekurang-kurangnya sepuluh kesalahan

bahasa yang terdapat dalam ayat yang diberi

c)membetulkan kesalahan bahasa yang terdapat dalam ayat yang

diberi


 

AKTIVITI

  • Motivasi - sumbangsaran
  • Penerangan - kerja bertulis
  • Menganalisis ayat


 

REFLEKSI

Pelajar dapat mengesan kesalahan bahasa yang terdapat dalam ayat


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

19.02.2013 (SELASA)

09.45-10.55

4K3


 

CATATAN


 

UJIAN 1


 

TARIKH

MASA

KELAS

20.02.2013 (RABU)

11.30-12.40

6 AK2


 

TAJUK

OBJEKTIF


 

Analisis kesalahan bahasa

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan dengan betul format menjawab soalan analis

kesalahan bahasa

b)mengesan dengan betul sekurang-kurangnya sepuluh kesalahan

bahasa yang terdapat dalam petikan yang diberi

c)membetulkan kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang

diberi


 

AKTIVITI

  • Motivasi - sumbangsaran
  • Penerangan - kerja bertulis
  • Menganalisis ayat


 

REFLEKSI

Pelajar dapat mengesan kesalahan bahasa yang terdapat dalam

petikan


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

21.02.2013 ( KHAMIS )

11.30-12.40

6 AK2


 

TAJUK

OBJEKTIF


 

PBS – Memorandum

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan denganbetul format penulisan memorandum

b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya empat langkah

untukmengatasi kekurangan bekalan haiwan ternakan di Malaysia

c)menulis dengan lengkap perenggan pengenalan dan penyelesaian

masalah

AKTIVITI

  • Motivasi
  • Penerangan
  • Soal-jawab
  • Kerja bertulis
  • Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menyenaraikan isiseperti yang diminta


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

21.02.2013 ( KHAMIS )

09.45-10.55

4K3


 

CATATAN


 

UJIAN 1


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

22.02.2013 ( JUMAAT )

07.05-08.15

6 AK2


 

TAJUK

OBJEKTIF


 

PBS – Memorandum

Supaya pelajar dapat :

a)meulis memorandum yang diarahkan dalam bentuk format yang

betul

b)menulis dengan lengkap perenggan usul

c)menulis dengan betul rangka perenggan penutup

AKTIVITI

  • Motivasi
  • Penerangan
  • Soal-jawab
  • Kerja bertulis
  • Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menulis memorandum dengan format yang betul

Tiada ulasan:

Catat Ulasan