RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 5
TARIKH MASA KELAS |
28.01.2012 ( ISNIN ) 08.15-09.25 4 K3 |
TAJUK |
Ibu dan Ceper ( komsas ) |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul synopsis cerpen yang telah dibaca b)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya sepuluh daripada 12 soalan lisan yang diajukan c)menukarkan dengan tepatdua cakap ajuk kedalam beentuk cakap pindah |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM |
Ilmu – alam sekitar Nilai – menjaga alam sekitar |
SISTEM BAHASA |
Membina ayat |
REFLEKSI |
TARIKH MASA KELAS |
28.01.2013 ( ISNIN ) 11.30-12.40 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Kata adjektif Supaya pelajar dapat : a)menyatakan jenis kata adjektif dengan betul b)menyenaraikan dengan tepat dua perkataan bagi setiap jenis kata adjektif c)menjawab dengan tepat enam daripada tujuh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar faham jenis dan contoh kata adjektif |
TARIKH MASA KELAS |
29.01.2012 ( selasa ) 07.05-08.15 4 K7 |
TAJUK | Ibu dan Ceper ( komsas ) |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis cerpen yang telah dibaca b)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya sepuluh daripada 12 soalan lisan yang diajukan c)menukarkan dengan tepat dua cakap ajuk kedalam beentuk cakap pindah |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – alam sekitar Nilai – menjaga alam sekitar |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar aktif dalam sesi soal jawab |
TARIKH MASA KELAS |
29.01.2012 ( selasa ) 07.05-08.15 4 K7 |
TAJUK |
Ibu dan Ceper ( komsas ) |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis cerpen yang telah dibaca b)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya sepuluh daripada 12 soalan lisan yang diajukan c)menukarkan dengan tepatdua cakap ajuk kedalam beentuk cakap pindah |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – alam sekitar Nilai – menjaga alam sekitar |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat membuat sinopsis dengan betul |
TARIKH MASA KELAS |
30.01.2013 ( RABU ) 08.15-09.05 4K7 |
TAJUK | Karangan berformat : laporan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat: a)mengetahui format penulisan karangan berbentuk laporan b)menulis dengan betul rangka karangan laporan dengan format
|
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM |
Ilmu – pertanian Nilai –kemas |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar memahami format karangan berbentuk laporan |
TARIKH MASA KELAS |
30.01.2013 (RABU ) 11.40-12.40 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Kata tugas Supaya pelajar dapat : a)menyatakan peranan kata tugad dalam bahasa Melayu b)mengklasifikasikan dengan betul jenis kata tugas c)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya tiga contoh perkataan bagi setiap jenis kata tugas |
AKTIIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengklasifikasi jenis kata tugas dengan betul |
TARIKH MASA KELAS |
31.01.2013 (khamis ) 08.15-09.25 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Kata prafrasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan peranan kata prafrasa dalam bahasa Melayu b)mengklasifikasikan dengan betul jenis kata prafrasa c)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya tiga contoh perkataan bagi setiap jenis kata prafrasa |
AKTIIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengklasifikasi jenis kata prafrasa dengan betul |
TARIKH MASA KELAS |
31.01.2013 ( KHAMIS ) 09.40-10.55 4K3 |
TAJUK |
Komsas : Gelanggang Tuk Wali |
OBJEKTIF |
Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul ringkasan drama yang dikaji b)mengenalpasti tema dan watak dalam drama yang dikaji c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada sepuluh soalan uji minda yang diberi. |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kebudayaan Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan uji minda yang diberikan |
TARIKH MASA KELAS |
01.02.2013 ( JUMAAT) 07.05-08.15 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
PBS – CERAMAH Supaya pelajardapat: a)mengetahui format penulisan ceramah yang betul b)menyediakan rangka ceramah yang lengkap c)menulis perenggan pengenalan dan dua perenggan isi dengan lengkap |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar tahu format menulis ceramah |
TARIKH MASA KELAS |
01.01.2013 ( jumaat ) 09.40-10.40 4K7 |
TAJUK |
Komsas : Gelanggang Tuk Wali |
OBJEKTIF |
Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul ringkasan drama yang dikaji b)mengenalpasti tema dan watak dalam drama yang dikaji c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lapan daripada sepuluh soalan uji minda yang diberi. |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kebudayaan Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan uji minda yang diberikan |
TARIKH MASA KELAS |
02.02.2013 ( SABTU)- ganti hari Khamis 08.05-09.05 6ak2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Uji minda Supaya pelajar dapat : a)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 18 daripada 20 soalan bertulis yang diberi b)mengenalpasti tahap kemahiran dalam tajuk yang diuji |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Semua pelajar memperolehi markah lulus |
TARIKH MASA KELAS |
02.02.2013 (SABTU) –ganti hari khamis 09.05-10.05 4k3 |
TAJUK |
Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul apa yang perlu ditulis dalam pengenalan b)menyenarraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi tersurat c)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya tiga isi tersirat
|
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu –sejarah Nilai – baik hati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan isi tersurat dan tersirat dengan Bimbingan guru |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan