RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 32
TARIKH MASA KELAS |
06.08.2012 ( isnin ) 07.05-08.05 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul secara ringkas isi kandungan teks yang dibaca b)menyatakan dengan betul idea utama berdasarkan petikan c)menyenaraikan dengan tepat lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyenaraikan semua idea sampingan yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS |
07.08.2012 (isnin ) 09.25-10.25 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Kata majmuk dan kata ganda Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul ciri-ciri kata majmuk dan kata ganda b)mengenalpasti proses pembentukan kata majmuk dan kata ganda c)menjawab dengan betul lapan daripada 10 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
06.08.2012 (ISNIN) 10.25-11.25 4K5 |
TAJUK OBJEKTIF | Cakap pindah cakap ajuk Supaya pelajar dapat : a)menukarkan cakap pindah yang diberi kedalam bentuk cakap ajuk b)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – sukan |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menukarkan cakap pindah kedalam bentuk cakap ajuk |
TARIKH MASA KELAS |
07.08.2012 ( SELASA ) 07.05-08.05 4 K5 |
TAJUK | Tatabahasa - mengesan kesalahan imbuhan dan ejaan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul jenis imbuhan dan cara mengeja perkataan pinjaman b)mengesan kesalahan imbuhan dan ejaan yang terdapat dalam ayat yang diberi c)menjawab dengan betul empat daripada lima soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN ILMU | Ilmu- sukan |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengesan kesalahan imbuhan dan ejaan |
TARIKH MASA KELAS |
07.08.2012 (SELASA) 10.55-11.55 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Pembacaan kritis dan analitis Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul takrifan tajuk tersebut b)mengenalpasti bentuk soalan bahagian tersebut dalam STPM C)menjawab dengan tepat soalan yang diberi berdasarkan petikan Yang dikaji |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar mengetahui skop soalan analitis dan kritis |
TARIKH MASA KELAS |
08.08.2012 (RABU) 09.55-10.55 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Pembacaan kritis dan analitis Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul takrifan tajuk tersebut b)mengenalpasti mesej yang terdapat dalam petikan C)menjawab dengan tepat soalan yang diberi berdasarkan petikan yang dikaji |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar memahami cara menjawab soalan bahagian soalan analitis dan kritis |
TARIKH MASA KELAS |
09.08.2012 (KHAMIS) 08.05-09.05 4 K5 |
TAJUK | Menyambung ayat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul jenis ayat yang ditunjukkan b)mengenalpasti cara menyambung ayat menggunakan kata hubung, kata sendi , penanda wacana. c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu- pertanian |
SISTEM BAHASA | Menyambung ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyambung ayat yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
09.08.2012 ( KHAMIS) 09.21- 10.25 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF | Ulangkaji – Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul lapan kesalahan baha sayang terdapat dalam petikan yang diberi b)mengemukakan alas an yang betul bagi setiap kesalahan bahasa yang dikesan c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengesan kesemua kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan |
TARIKH MASA KELAS |
10.08.2012 ( jumaat) 07.05-08.10 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF | Ulangkaji – Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul lapan kesalahan baha sayang terdapat dalam petikan yang diberi b)mengemukakan alas an yang betul bagi setiap kesalahan bahasa yang dikesan c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengesan kesemua kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan |
TARIKH MASA KELAS |
10.08.2012 ( JUMAAT ) 10.40-11.40 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ulangkaji – Sejarah perkembangan bahasa Melayu Supaya pelajar dapat : a)mengingati kembali apa yang telah dipelajari dalam bab tersebut b)mengenalpasti perkara penting yang belum dansudah dikuasai dalam bab tersebut |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar membuat ulangkaji sepertiyang diarahkan |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan