RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 16
TARIKH MASA KELAS |
16.04.2012 ( ISNIN ) 09.45-10.55 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
SINTAKSIS -Jenis-jenis ayat Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul ciri-ciri ayat Tanya dan ayat seruan b)mengenalpsti perbezaan antara setiap jenis ayat Tanya dan ayat seruan c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab semua soalan |
TARIKH
CATATAN |
16.04.2012 ( SELASA )
CUTI REHAT KHAS |
TARIKH MASA KELAS |
18.04.2012 ( rabu ) 07.05- 08.15 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF | Alih bahasa ( sajak ) Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi sajak secara ringkas b)mengalih sajak yang diberi kedalam bentuk prosa biasa dengan betul c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Ramai pelajar dapat menjawab semua soalan |
TARIKH MASA KELAS | 18.04.2012 ( rabu ) 10.55-12.05 4 K5 |
TAJUK | Membina ayat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul maksud sepuluh perkataan yang diberi b)membina ayat dengan menggunakan perkataan yang diberi dengan gramatis c)mmenjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 8.2 |
PENGISIAN ILMU | Ilmu – kemasyarakatan Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEEKSI | Sebahagian pelajar dapat menjawab dengan betul semua soalan |
TARIKH MASA KELAS |
19.04.2012 ( KHAMIS ) 10.55 -12.05 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat ; a)menyatakan dengan betul bentuk kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang dikaji b)menyenaraikan denggan betul sekurang-kurangnya lapan kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan c)membuat analisis dan pembetulan terhadap kesalahan bahasa dengan betul |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengesan dan membuat pembetulan terhadap kesalahan bahasa yang dikaji |
TARIKH MASA KELAS |
20.04.2012 (jumaat) 08.15-09.25 4 K5 |
TAJUK OBJEKTIF |
Peribahasa ( membina ayat ) Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul makna peribahasa yang diberi b)membina ayat dengan menggunakan peribahasa yang diberi c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan bertulis yang diberi |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 8.2 |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu- kemasyarakatan Nilai- rajin |
AKTIVITI |
|
SISITEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menguasai 10 peribahasa |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan