RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 9
TARIKH MASA KELAS | 27.02.2012 ( ISNIN ) 07.05-08.15 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF | Menjawab soalan kefahaman Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan yang terdapat dalam petikan yang diberi b)mengenalpasti cara yang betul dan mudah untuk mencari jawapan bagi soalan kefahaman c)mencari makna bagi perkataan yang dihitamkan dalam petikan d)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS | 28.02.2012 (SELASA ) 07.05 -08.15 4 K5 |
TAJUK OBJEKTIF | Cakap pindah & cakap ajuk Supaya pelajar dapat : a)membaca ayat yang diberi dengan intonasi yang betul b)menulis denganbetul sekurang-kurangnya lima ayat cakap pindah c)menukarkan lima cakap pindah kedalam bentuk cakap ajuk dengan betul |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 9.1 |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – Sivik Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi secara bertulis |
TARIKH MASA KELAS
CATATAN | 28.02.2012 ( SELASA) 09.45-10.55 6 AK2 Pengajaran tidak dijalankan kerana pelajar mengikuti program Kepimpinan Pra Mahasiswa/wi anjuranUnit Bimbingan Kaunseling |
TARIKH MASA KELAS | 29.02.2012 ( RABU ) 08.15-09.25 6 AK 2 |
TAJUK OBJEKTIF | Rumusan Supaya pelajar dapat : a)mengesan idea sampingan yang betul berdasarkan petikan yang diberi b)menyambung idea sampingan menjadi sebuah perenggan yang lengkap |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan perenggan idea sampingan yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS | 29.02.2012 (RABU) 07.05-08.15 4 K5 |
TAJUK OBJEKTIF | Rumusan Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya empat isi tersurat yang terdapat dalam petikan b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi tersirat yang terdapat dalam petikan yang dikaji c)menulis perenggan isi tersurat dengan menggunakan ayat yang lengkap |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1 8.4 |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kemasyarakatan nilai - sivik |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan lima isi penting yang diminta |
TARIKH MASA KELAS |
01.03.2012 (KHAMIS) 10.55 -12.05 6 AK2 |
TAJUK
OBJEKTIF | Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan isi petikan dengan betul b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya 5 idea sampingan yang terdapat dalam petikan. c)mengabung idea sampingan dengan menggunakan ayat yang jelas mudah difahami |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan perenggan penutup dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
02.03. 2012 (JUMAAT) 9.40 – 10.40 4 K5 |
TAJUK OBJEKTIF | Cerpen : Memori seorang tua Supaya pelajar dapat : a)menjawab dengan betul lima soalan kefahaman yang diberi b)menyata c)mengk |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1 8.4 |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu - kesusasteraan Nilai -kejujuran |
SISTEM BAHASA | Kata nama |
REFLEKSI | Pelajar dapat menglasifikasikan perkataan mengikut jenis kata |
TARIKH |
03.03.2012 (SABTU) - Sekolah ganti |
CATATAN |
Pengajaran dan pembelajaran tidak dijalankan kerana mengiringi Pengawas berkursus diKem Alapong Lundu. |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan