Khamis, 1 Mac 2012

RPH MINGGU 9

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 9

TARIKH

MASA

KELAS

27.02.2012 ( ISNIN )

07.05-08.15

6AK2


 

TAJUK

OBJEKTIF

Menjawab soalan kefahaman

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan dengan betul isi kandungan yang terdapat dalam

petikan yang diberi

b)mengenalpasti cara yang betul dan mudah untuk mencari

jawapan bagi soalan kefahaman

c)mencari makna bagi perkataan yang dihitamkan dalam petikan

d)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada

enam soalan yang diberi


 

AKTIVITI

  • Motivasi
  • Merujuk petikan
  • Sumbangsaran
  • Kerja bertulis
  • Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi


 

TARIKH

MASA

KELAS

28.02.2012 (SELASA )

07.05 -08.15

4 K5

TAJUK

OBJEKTIF

Cakap pindah & cakap ajuk

Supaya pelajar dapat :

a)membaca ayat yang diberi dengan intonasi yang betul

b)menulis denganbetul sekurang-kurangnya lima ayat cakap pindah

c)menukarkan lima cakap pindah kedalam bentuk cakap ajuk dengan

betul

FOKUS UTAMA

FOKUS SAMPINGAN

10.2

9.1

AKTIVITI

  • Bercerita
  • Membuat ayat
  • Sumbang saran
  • Ulasan guru
  • Kerja bertulis

PENGISIAN KURIKULUM

Ilmu – Sivik

Nilai – hormat-menghormati

SISTEM BAHASA

Membina ayat

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab semua soalan yang diberi secara bertulis


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

CATATAN

28.02.2012 ( SELASA)

09.45-10.55

6 AK2

Pengajaran tidak dijalankan kerana pelajar mengikuti program

Kepimpinan Pra Mahasiswa/wi anjuranUnit Bimbingan Kaunseling


 

TARIKH

MASA

KELAS

29.02.2012 ( RABU )

08.15-09.25

6 AK 2

TAJUK

OBJEKTIF

Rumusan

Supaya pelajar dapat :

a)mengesan idea sampingan yang betul berdasarkan petikan yang

diberi

b)menyambung idea sampingan menjadi sebuah perenggan yang

lengkap

AKTIVITI

  • Merujuk petikan
  • Soal jawab
  • Kerja bertulis
  • Ulasan guru

REFLEKSI

Pelajar dapat menyiapkan perenggan idea sampingan yang diarahkan


 

TARIKH

MASA

KELAS

29.02.2012 (RABU)

07.05-08.15

4 K5

TAJUK

OBJEKTIF

Rumusan

Supaya pelajar dapat:

a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya empat isi tersurat

yang terdapat dalam petikan

b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi tersirat

yang terdapat dalam petikan yang dikaji

c)menulis perenggan isi tersurat dengan menggunakan ayat yang

lengkap

FOKUS UTAMA

FOKUS SAMPINGAN

10.1

8.4

PENGISIAN KURIKULUM

Ilmu – kemasyarakatan nilai - sivik

AKTIVITI

  • Bercerita
  • Merujuk tajuk
  • Perbincangan
  • Laporan
  • Ulasan guru
  • Kerja bertulis

SISTEM BAHASA

Membina ayat

REFLEKSI

Pelajar dapat menyenaraikan lima isi penting yang diminta


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

01.03.2012 (KHAMIS)

10.55 -12.05

6 AK2

TAJUK


 

OBJEKTIF

Rumusan

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan isi petikan dengan betul

b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya 5 idea sampingan

yang terdapat dalam petikan.

c)mengabung idea sampingan dengan menggunakan ayat yang jelas

mudah difahami

AKTIVITI

  • motivasi
  • Merujuk petikan
  • Sumbang saran
  • Ulasan guru
  • Kerja bertulis

REFLEKSI

Pelajar dapat menyiapkan perenggan penutup dalam masa yang ditetapkan


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

02.03. 2012 (JUMAAT)

9.40 – 10.40

4 K5

TAJUK

OBJEKTIF

Cerpen : Memori seorang tua

Supaya pelajar dapat :

a)menjawab dengan betul lima soalan kefahaman yang diberi

b)menyata

c)mengk

FOKUS UTAMA

FOKUS SAMPINGAN

10.1

8.4

AKTIVITI

  • Bermadah
  • Merujuk teks
  • Soal jawab
  • Kerja bertulis
  • ulasanguru

PENGISIAN KURIKULUM

Ilmu - kesusasteraan Nilai -kejujuran

SISTEM BAHASA

Kata nama

REFLEKSI

Pelajar dapat menglasifikasikan perkataan mengikut jenis kata


 


 


 


 

TARIKH


 

03.03.2012 (SABTU) - Sekolah ganti


 

CATATAN


 

Pengajaran dan pembelajaran tidak dijalankan kerana mengiringi

Pengawas berkursus diKem Alapong Lundu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan