RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 13
TARIKH MASA KELAS |
26.03.2012 ( isnin ) 09.45-10.55 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Fonologi ; Bunyi-bunyi bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul bagaimana proses penghasilan bunyi bahasa dihasilkan b)mengenalpasti nama artikulasi dan fungsi artikulasi dalam penghasilan bunyi bahasa c)menyenaraikan nama daerah artikulasi danfungsinya dalam penghasilan bunyi bahasa |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar menyatakan dengan jelas nama danfungsi alat dan daerah artikulasi dalam penghasilan bunyi |
TARIKH MASA KELAS |
27.03.2012 (SELASA) 09.45-10.55 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Fonologi : bunyi-bunyi vocal Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul ciri-ciri bunyi vocal b)mengenalpasti jenis bunyi vocal dan proses penghasilannya c)melengkapkan dengan tepat kedudukan bunyi dan huruf vokal dalam rajah keratan lidah yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat melengkapkan rajah yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
27.03.2012 (SELASA) 10.55-12.05 4K5 |
TAJUK | Karangan : Surat rasmi |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul format menulis surat rasmi b)mengenalpasti cara penyusunan isi semasa menulis surat rasmi c)menulis dengan betul sepucuk surat rasmi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN ILMU | Nilai- rajin |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menulis surat rasmi menggunakan format yang betul |
TARIKH MASA KELAS |
28.03.2012 (RABU) 07.05-08.15 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Fonologi : bunyi konsonan a)menyatakan huruf konsonan asli dan konsonan pinjaman dengan betul b)mengenalpasti proses penghasilan bunyi konsonan dengan tepat c)menyenaraikan dengan betul 3 contoh perkataan bagi setiap jenis huruf konsonan pinjaman yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan perkataan seperti yang diarahkan |
TARIKH |
29.03.2012 ( KHAMIS ) |
CATATAN |
Pengajaran tidak dijalankan kerana pelajar tingkatan enam mengadakan lawatan sambil belajar diKuching. |
TARIKH MASA KELAS |
30.03.2012 (JUMAAT) 08.15-09.25 4 K5 |
TAJUK | Cerpen : mengenal ruang insaf |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul maksud isi yang terdapat dalam sajak yang dikaji. b)mengenal pasti nilai dan pengajaran yang terdapat dalam sajak c)menjawab dengan betul lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN ILMU | Nilai – baik hati |
SISTEM BAHASA | membina bait sajak |
REFLEKSI | Pelajar dapat memahami maksud isi sajak yang dikaji |
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk minggu ke 12dan 13.
BalasPadamIanya kemas, lengkap dan menarik. Sila kekalkan usaha murni ini.
Lebih elok lagi kalau blog rph ini dapat digunakan bagi meningkatkan pencapaian akademik pelajar kita.