RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 17
TARIKH MASA KELAS |
25.04.2011 (Isnin) 07.05- 08.15 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa ( sajak ) Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi sajak secara ringkas b)mengalih sajak yang diberi kedalam bentuk prosa biasa dengan betul c)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Ramai pelajar dapat menjawab semua soalan |
TARIKH MASA KELAS | 26.04.2011 ( SELASA ) 07.05- 08.15 4 K2 |
TAJUK | Membina ayat |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul maksud sepuluh perkataan yang diberi b)membina ayat dengan menggunakan perkataan yang diberi dengan gramatis c)mmenjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 8.2 |
PENGISIAN ILMU | Ilmu – kemasyarakatan Nilai – hormat-menghormati |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEEKSI | Sebahagian pelajar dapat menjawab dengan betul semua soalan |
TARIKH MASA KELAS |
27.04.2011 ( RABU ) 07.05 – 08.15 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Sintaksis Supaya pelajar dapat : a)mengetahui kajian dalam bab sintaksis b)mengenalpasti perbezaan frasa, klausa dan ayat c) menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan bertulis yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab semua soalan |
TARIKH MASA KELAS |
27.04.2011 (RABU) 09.45 – 10.20 4 K2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Peribahasa ( membina ayat ) Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul makna peribahasa yang diberi b)membina ayat dengan menggunakan peribahasa yang diberi c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan bertulis yang diberi |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 8.2 |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu- kemasyarakatan Nilai- rajin |
AKTIVITI |
|
SISITEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menguasai 10 peribahasa |
TARIKH MASA KELAS |
28.04.2011 ( KHAMIS ) 10.55 -12.05 6AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat ; a)menyatakan dengan betul bentuk kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang dikaji b)menyenaraikan denggan betul sekurang-kurangnya lapan kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan c)membuat analisis dan pembetulan terhadap kesalahan bahasa dengan betul |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengesan dan membuat pembetulan terhadap kesalahan bahasa yang dikaji |
TARIKH MASA KELAS |
29.04.2011 ( JUMAAT ) 09.40 -10.40 4 K2 |
TAJUK | Pelayaran yang penuh peristiwa |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat ; a)menyatakan dengan betul secara ringkas isi cerita yang telah dibaca b)melukis carta garisan bagi menunjukkan jalan cerita dan peristiwa yang berlaku c)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima nilai positif yang terdapat dalam cerita |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.2 8.3 |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kemasyarakatan Nilai - kejujuran |
AKTIVITI
SISTEM BAHASA |
|
REFLEKSI | Pelajar tahu cara melukis carta garisan cerita |
TARIKH MASA KELAS |
29.04.2011 ( JUMAAT ) 10.40 – 11.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Sintaksis ( pengenalan ) Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul makna sintaksis, dan perkara penting yang dikaji dalam bab tersebut b)mengenalpasti takrif dan jenis frasa,klausa dan ayat c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar menguasai takrif frasa,klausa dan ayat |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan