RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 7
TARIKH MASA KELAS |
14.02.2011 ( ISNIN) 07.05-08.15 6RK5 KELAS BELUM BERMULA |
TARIKH : 15.02.2011 CUTI UMUM ( MAULIDUR RASUL S.A.W ) |
TARIKH MASA KELAS | 16.02.2011 ( RABU )
6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Kesantunan berbahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul takrif kesantunan berbahasa b)mengenalpasti pengklasifikasian kesantunan berbahasa c)mengemukakan dengan betul sekurang-kurangnya lima contoh penggunaan kesantunan dalam berbahasa |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar membuat pembentangan dengan baik |
TARIKH MASA KELAS |
16.02.2011 ( RABU )
4 K2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Cakap ajuk – cakap pindah Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul perbezaan antara cakap ajuk dan cakap pindah b)mengenal pasti cara yang betul untuk menukarkan cakap ajuk kedalam bentuk cakap pindah c)menukarkan dengan betul sekurang-kurangnya tiga cakap ajuk kedalam bentuk cakap pindah dan sebaliknya |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN |
10.4 8.5 |
PENGISIAN KURIKULUM |
Ilmu - Nilai - kesopanan |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI |
Pelajar dapat menukar cakap ajuk kepada cakap pindah |
TARIKH MASA KELAS | 17.02.2011 ( Khamis ) 10.55 – 12.05 6 AK 3 |
TAJUK OBJEKTIF | Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul satuidea utama dan lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan yang diberi c)menulis perenggan idea sampingan dengan menggunakan ayat yang gramatis |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
18.02.2011 (JUMAAT ) 09.40 -10.40 4K2 |
TAJUK |
Bimbingan Program Nilam |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya tiga faedah program nilam b)mengenal pasti cara membuat sinopsis cerita sesebuah buku yang telah dibaca c)membaca sekurang-kurangnya sebuah buku semasa masa Nilam d)membuat sinopsis buku yang telah dibaca dengan betul |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1 8.2 |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kemasyarakatan Nilai – menghargai masa |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar faham cara membuat sinopsis cerita /buku |
TARIKH MASA KELAS |
18.02.2011 ( JUMAAT ) 10.40 – 11.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan c)melengkapkan perenggan idea sampingan menggunakan ayat gramatis |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan