RANCANGAN PELAJARAN MINGGU 5
CUTI TAHUN BARU CINA (31 – 04 FEBUARI 2011)
RANCANGAN PELAJARAN MINGGU 6
TARIKH MASA KELAS | 07.02.2011 07.05 - 08.15 6RK5 Kelas belum bermula |
TARIKH MASA KELAS | 08.02.2011 (SELASA ) 07.05 – 08.15 4 K2 |
TAJUK | Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi tersirat yang terdapat dalam petikan b)menyenaraikan dengan tepat 15 contoh kata kerja yang terdapat dalam petikan c)membina ayat sepuluh yang lengkap menggunakan kata kerja yang disenaraikan |
FOKUS UTAMA | 10.3 |
FOKUS SAMPINGAN | 8.2 |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM
SISTEM BAHASA | Ilmu- mencintai alam sekitar Nilai- sivik Kata kerja / membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan kata kerja mengikut jenis |
TARIKH MASA KELAS TAJUK OBJEKTIF | 08.02.2011 (selasa) 11.30-12.40 6 AK3 Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan yang dikaji c)menulis perenggan idea sampingan menggunakan ayat yang gramatis |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
09.02.2011 ( Rabu ) 07.05 -08.15 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis iklan yang dikaji b)mengalih iklan yang diberi kedalam bentuk prosa biasa menggunakan ayat yang gramatis |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
09.02.2011 (RABU) 08.15-09.25 4k2 |
TAJUK |
Drama – Gelanggang Tuk Wali |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis drama yang dikaji b)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima belas soalan lisan yang diberi c)mengklasifikasikan kata kerja mengikut jenis yang betul |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 11.1 8.4 |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kesusasteraan Melayu Nilai - Kesopanan |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | Kata kerja /membina ayat/ayat Tanya/ayat penyata |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab semua soalan lisan yang diberi,membuktikan mereka telah membaca drama yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS |
10.02.2011 (KHAMIS) 10.55 – 12.05 6AK3 |
TAJUK OBJEKTIF | Alih bahasa ( dialog ) Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan dialog yang dikaji b)mengalih dialog kedalam bentuk prosa moden dengan betul c)mengalih bahasa dalam masa yang ditetapkan ( 30minit ) |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
11.02.2011 (JUMAAT) 0940-10.40 4K2 |
TAJUK OBJEKTIF | Cakap ajuk dan cakap pindah Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul ciri-ciri cakap ajuk dan cakap pindah b)membezakan dengan tepat antara cakap ajuk dan caka pindah c)menukarkan cakap ajuk menjadi cakap pindah dan sebaliknya dengan tepat |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.4 8.1 |
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – teknologi Nilai – kesopanan |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menukarkan cakap ajuk kepada cakap pindah |
TARIKH MASA KELAS |
11.02.2011 (JUMAAT) 10.40-11.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa - dialog Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan dialog yang dikaji b)menukar dialog kedalam bentuk prosa biasa dengan betul c)menjawab soalan stpm sebenar dalam masa yang ditetapkan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
12.02.2011 ( SABTU/SELASA ) 07.05-08.15 4 K2 |
TAJUK OBJEKTIF | Cakap ajuk- cakap pindah Supaya pelajar dapat : a)menyatakan jenis ayat yang diberi sama ada cakapajuk atau cakap pindah b)menukarkan cakap pindah kedalam bentuk cakap ajuk c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.1 8.4 |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu –kemasyarakatan Nilai – kesopanan |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab semua soalan bertulis yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
12.02.2011 ( SABTU/ SELASA) 10.50- 11.50 6AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan tepat sinopsis petikan yang dikaji b)mengalih petikan dialog kedalam bentuk prosa biasa dalam masa yang ditetapkan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan