RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 1
TARIKH : 03.01.2011 ( ISNIN ) |
KELAS : 6 RK3 ( KELAS BELUM BERMULA ) |
TARIKH MASA KELAS |
03.01.2011 ( SELASA ) 07.05 – 08.15 4 K2 |
TAJUK | Senario Masyarakat Malaysia |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul keistimewaan yang terdapat dalam masyarakat di Malaysia b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya tiga ciri yang yang terdapat dalamsetiap masyarakat Malaysia yang dipinta |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – kemasyarakatan Nilai- kasih sayang |
SISTEM BAHASA | Morfologi – kata nama |
REFLEKSI | Pelajar aktif bersoal jawab |
TARIKH MASA KELAS |
03.01.2011 ( SELASA ) 11.30 – 12.40 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Variasi bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul takrif dan pengertian variasi bahasa b)mengenal pasti ciri-ciri kesempurnaan bahasa c)menjawab dengan betul enam daripada lapan soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar aktif bertanya sewaktu sesi soal jawab |
TARIKH MASA KELAS | 05.01.2011 ( RABU ) 07.05 – 08.15 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
RUMUSAN Supaya pelajar dapat : a)menyatakan idea utama dengan tepat b)mengenal pasti lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan c)menulis perenggan idea sampingan dengan tepat |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyenaraikan lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan melalui aktiviti sumbang saran |
TARIKH MASA KELAS | 05.01.2011 ( RABU ) 08.15 – 09.25 4K2 |
TAJUK | Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul apa yang perlu ada dalam rumusan b)mengenal pasti langkah-langkah untuk menghasilkan rumusan yang betul |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – Alam sekitar Nilai- kemasyarakatan |
SISTEM BAHASA | Ayat tunggal / kata hubung |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan langkah-langkah untuk menghasilkan Rumusan yang betul |
TARIKH : 06.01.2011 ( KHAMIS ) |
KELAS :6RK3 - KELAS BELUM BERMULA |
TARIKH MASA KELAS |
06.01.2011 ( KHAMIS ) 10.55 – 11.30 6 AK5 |
TAJUK OBJEKTIF | RUMUSAN Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan b)menulis perenggan penutup dengan betul |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menghasilkan penutup mengikut format yang betul |
TARIKH MASA KELAS | 07.01.2011 (jumaat)
4 K2 |
TAJUK | Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul rumusan secara lisan petikan yang dibaca b)menulis perenggan isi tersurat dengan betul berdasarkan lima isi tersurat yang terdapat dalam petikan |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – alam sekitar Nilai - kemasyarakatan |
SISTEM BAHASA | Kata hubung / ayat majmuk |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS | 07.01.2011 ( jumaat ) 10.40 – 11.40 6 AK5 |
TAJUK OBJEKTIF | Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan idea utama yang terdapat dalam petikan b)mengklasifikasikan idea sampingan dengan betul berdasarkan urutan c)menulis sebuah rumusan yang lengkap |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | 31/36 orang pelajar dapat menyiapkan rumusan dalam masa yang ditetapkan |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan