RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 31
TARIKH MASA KELAS |
02.08.2010 ( isnin ) 08.15 – 09.25 6RK3 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa Alih bahasa dialog Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan dialog yang diberi b)menukarkan cakap ajuk dalam dialog kedalam cakap pindah c)menjawab dengan betul enam daripada tujuh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menukar petikan dialog kedalam bentuk cakap pindah dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
02.08.2010 (ISNIN) 11.30-12.40 6AK5 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Analisis kesalahan bahasa Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya lima kesalahan bahasa yang terdapat dalam teks yang diberi b)membuat analisis kesalahan bahasa yang dikesan dengan tepat c)membetulkan kesalahan bahasa yang terdapat dalam teks dengan tepat |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengesan kesalahan dan membetulkannya dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
03.08.2010 ( SELASA ) 07.05 – 08.15 6 AK5 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa Alih bahasa klasik Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan yang terdapat dalam petikan klasik yang diberi b)mengalih bahasa klasik dalam petikan kedalam bentuk bahasa moden c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi
|
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengalih bahasa klasik kedalam bahasa moden dengan bimbingan guru |
TARIKH |
03.08.2010 ( SELASA ) |
MASA | 08 .15 – 09.25 |
KELAS | 4 Sn1 |
TAJUK | Tatabahasa – cakap ajuk/cakap pindan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi cerita yang terdapat dalam dialog yang diberi b)menukarkan dengan betul cakap ajuk yang diberi kedalam cakap pindah dengan menggunakan ayat yang gramatis c)menjawab dengan betul enam daripada tujuh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menukarkan cakap pindah yang diberi kedalam cakap pindah |
TARIKH MASA KELAS |
03.08.2010 ( SELASA ) 11.30 -12.40 6 RK3 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Karangan Karangan Surat Rasmi Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul format menulis surat rasmi b)mengemukakan sekurang-kurangnya empat isi dengan tepat berkaitan tajuk yang diberi c)menulis sebuah surat rasmi mengikut format peperiksaan dengan betul |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar menulis surat rasmi dengan format yang betul |
TARIKH MASA KELAS |
03.08.2010 (RABU ) 07.05 – 08.15 6 RK3 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTTIF |
Karangan Karangansurat tidak rasmi Supaya pelajar dapat ; a)menyatakan dengan betul format menulis surat tidak rasmi b)mengemukakan dengan betul sekurang-kurangnya lima idea berkaitan dengan tajuk yang diberi c)menulis sebuah surat tidak rasmi dengan lengkap dan berdasarkan standard peperiksaan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menulis surat tidak rasmi mengiikut standard stpm |
TARIKH |
04.08.2010 (RABU ) |
MASA | 08.15-09.25 |
KELAS | 4 SN1 |
TAJUK |
Karangan berpandu |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul paparan yang terdapat pada gambar yang ditunjukkan. b)mengemukakan huraian yang jelas berkaitan dengan panduan yang diberikan c)meelengkapkan perenggan isi dengan menggunakan ayat yang gramatis |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyiapkan tugasan dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
05.08.2010 (KHAMIS ) 07.05-08.15 6 AK5 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Mencari isi sampingan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul empat isi sampingan yang terdapat dalam petikan c)melengkapkan perenggan isi sampingan dengan menggunakan ayat gramatis |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengenal pasti is isampingan dalam petikan |
TARIKH MASA KELAS |
05.08.2010 (KHAMIS) 08.15-09.25 6RK3 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Mencari idea utama dan menulis perenggan penutup Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul idea utama yang terdapat dalam petikan b)menulis perenggan idea utama menggunakan ayat gramatis c)menulis perenggan penutup mengikut format dan panduan yang betul |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mencari idea utama dalam petikan |
TARIKH MASA KELAS |
06.08.2010 (JUMAAT ) 07.05-08.10 6 AK5 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Karangan Peranggan penutup Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul perkara penting yang mesti ditulis dalam perenggan penutup b)menmenulis ayat topik yag sesuai untuk dimasukkan dalam perenggan penutup c)menulis sebuah perenggan penutup yang lengkap menggunakan ayat gramatis |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat melengkapkan perenggan penutup dengan baik |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan