RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 25
TARIKH MASA KELAS |
21.06.2010 (ISNIN) 08.15 – 09.25 6RK 3 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa Alih bahasa dialog Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul isi yang terdapat pada setiap dialog yang diberi b)menukarkan dialog kedalam bentuk prosa biasa c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
Bermadah Merujuk petikan Soal jawab Penerangan Kerja bertulis rumusan |
REFLEKSI |
Ramai pelajar dapat menjawab semua soalan |
TARIKH KELAS MASA |
21.06.2010 ( ISNIN ) 6AK 5 11.30 – 12.40 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Pembetulan peperiksaan pertengahan tahun Karangan/rumusan/ Supaya pelajar dapat : a)mengenal pasti kesilapanyang dibuat ketika menjawab soalan b)mengetahui jawapan sebenar untuk setiap soalan yang dibincangkan |
AKTIVITI |
Merujuk kertas soalan Penerangan Soal jawab Rumusan/komen |
REFLEKSI |
Pelajar menyalin jawapan bagi soalan peperiksaan yang dibincangkan |
TARIKH MASA KELAS |
22.06.2010 ( SELASA ) 07.05-08.15 6 AK5 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Pembetulan peperiksaan pertengahan tahun Alih bahasa/analisis kesalahan Supaya pelajar dapat : a)mengenal pasti kesilapan ketika menjawab soalan alih bahasa dan analisis b)mengetahui jawapan sebenar bagi soalan alih bahasa dan analisis kesalahan |
AKTIVITI |
Merujuk kertas soalan Penerangan Sumbangsaran Kerja bertulis Rumusan /komen guru |
REFLEKSI |
Pelajar menyalin jawapan sebenar bagi soalan yang dibincangkan |
TARIKH |
22.06.2010 (SELASA) |
KELAS | 4 SN 1 |
MASA | 09.45 – 10.50 |
TAJUK |
Pembetulan peperiksaan pertengahan tahun (Bm kertas 1 ) |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)mengenal pasti kesalahan yang dilakukan semasa menjawab soalan peperiksaan b)mengetahui jawapan sebenar bagi setiap soalan yang dibincangkan |
AKTIVITI | Merujuk soalan Penerangan Sumbang saran / soal jawab Kerja bertulis |
REFLEKSI |
Pelajar mengetahui kesilapan masing-masing ketika menjawab soalan |
TARIKH KELAS MASA |
22.06.2010 (SELASA ) 6 RK3 11.30 – 12.40 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Sejarah asal usul bahasa Melayu Bahasa dan bangsa Melayu Supaya pelajar dapat : a)menyatakan secara ringkas takrif Melayu b)mengenalpasti sejarah kedatangan orang Melayu ke Nusantara c)menjawab dengan betul tujuh daripada lapan soalan bertulis yang diberi. |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar mengikuti sesi pembentangan dengan aktif |
TARIKH MASA KELAS |
23.06.2010 (RABU) 07.05-08.15 6RK3 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa Alih bahasa sajak Supaya pelajar dapat : a)menyatakan secara ringkas isi yang terdapat dalam sajak yang diberi b)mengalih sajak kedalam bentuk prosa biasa c)mengenal pasti cara untuk mengalih sajak kedalam bentuk prosa biasa d)menjawab dengan betul empat daripada lima soalan yang diberi
|
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menggunakan kata hubung,penanda wacana dan kata sendi yang betul untuk menyambung setiap baris sajak |
TARIKH |
23.06.2010 ( RABU) |
MASA |
08.15 -09.25 |
KELAS |
4 SN1 |
TAJUK |
Pembetulan peperiksaan (sambungan) |
OBJEKTIF |
Supaya pelajar dapat : a)mengenal pasti kesilapan yang telah dilakukan semasa menjawab soalan b)mengetahui jawapan sebenar bagi setiap soalan yang dibincangkan |
AKTIVITI |
|
NILAI |
Sabar |
REFLEKSI |
Pelajar mengetahui kesilapan yang telah dibuat semasa menjawab soalan Semasa peperiksaan |
TARIKH MASA KELAS |
24.06.2010 (KHAMIS) 07.05 – 08.15 6AK 5 | |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Karangan berformat Memorandum Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul format menulis karangan bentuk memorandum b)mengenal pasti isi-isi penting yang perlu untuk menulis memorandum berdasarkan tajuk yang diberi c)menyenaraikan isi untuk perengan pengenalan dan isi penting dengan betul | |
AKTIVITI |
| |
REFLEKSI |
Pelajar mengetahui format menulis memorandum | |
TARIKH MASA KELAS |
24.06.2010 (KHAMIS) 08.15 – 09.25 6 RK3 | |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Karangan berformat Memorandum Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kehendak soalan yang diberi b)mengenal pasti format menulis karangan bentuk memorandum c)menyenaraikan isi –isi penting bagi soalan yang diberi | |
AKTIVITI |
| |
REFLEKSI |
Pelajar mengetahui format menulis memorandum |
TARIKH MASA KELAS |
25.06.2010 (JUMAAT) 07.05-08.15 6AK5 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Karangan Memorandum Supaya pelajar dapat : a)menyatakan isi penting yang perlubagi tajuk yang diberi b)menulis sebuah memorandum lengkap berdasarkan tajuk |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan memorandum dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH |
25.06.2010 (JUMAAT) |
MASA | 08.15-09.25 |
KELAS | 4 SN1 |
TAJUK | Tatabahasa |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul penggunaan kata sendi dan kata hubung yang diberi b)mengenal pasti kesalahan tatabahasa yang terdapat dalam ayat yang diberi c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
NILAI | rajin |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenal pasti kesalahan tatabahasa dalam ayat yang diberi |
TARIKH |
25.06.2010 (JUMAAT) |
MASA | 08.15 -09.25 |
KELAS | 4SN 1 |
TAJUK | |
OBJEKTIF | |
AKTIVITI | |
NILAI | |
REFLEKSI |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan