RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 13
TARIKH KELAS MASA |
29.03.2010 ( isnin ) 6 AK5 11.30 – 12.40 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
FONOLOGI Bunyi-bunyi bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul jenis-jenis bunyi bahasa dalam BM b)mengenalpasti perbezaan yang terdapat pada bunyi-bunyi bahasa c)menjawab dengan betul lapan daripadasepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI
REFLEKSI |
*Bermadah *penerangan *soal jawab *kerja bertulis *rumusan guru
Pelajar dapat membezakan bunyi-bunyibahasa |
TARIKH KELAS MASA |
30.03.2010 ( selasa ) 6 AK5 07.05 -08.15 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Fonologi Bunyi vocal Supaya pelajar dapat : a)menyatakan makna bunyi vokal beserta contoh b)mengenal pasti proses penghasilan bunyi vocal c)menjawab dengan betul tujuh daripada 8 soalan yang diberi |
AKTIVITI
REFLEKSI |
*berpantun *merujuk rajah *penerangan *soal jawab *kerja bertulis *rumusan guru Pelajar memahami proses penghasilan bunyi vocal |
TARIKH KELAS |
30.03.2010 (selasa ) 4SN 1 |
MASA | 09.45 – 10.55 |
TAJUK |
CERPEN - Israk |
OBJEKTIF |
Supaya pelajar dapat : a)menyatakan secara ringkas isi cerpen yang telah dibaca b)mengenal pasti tema dan persoalan cerpen c)melakarkan jalan cerita dengan tepat d)menjawab dengan betul tujuh daripada lapan soalan yang diberi |
AKTIVITI |
Merujuk cerpen Perbincangan Sumbangsaran Kerja bertulis Rumusan guru |
NILAI | IKHLAS |
REFLEKSI |
Pelajar ingat sinopsis cerpen israk |
TARIKH KELAS |
31.03.2010 4 SN1 |
MASA | 09.45-10.55 |
TAJUK | PANTUN –Pantunempat kerat ( jenaka dan sindiran ) |
OBJEKTIF |
Supayapelajardapat : a)menyatakan dengan betul maksud setiap bait pantun b)mengenal pasti mesej yang terdapat dalam pantun yang dikaji c)menulis serangkap pantun |
AKTIVITI | Merujuk teks Membaca pantun Penerangan Sumbangsaran Kerja bertulis Rumusan guru |
NILAI | Ikhlas |
REFLEKSI | Pelajar dapat menghasilkan sebuah pantun |
TARIKH KELAS MASA |
01.04.2010 6AK 5 07.05-08.15 |
TAJUK OBJEKTIF |
Karangan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan kehendak soalan karangan yang diberi b)mengenalpasti perkara yang boleh menyebabkan keluar daripada tajuk c)menulis rangka karangan |
AKTIVITI
REFLEKSI |
-merujuk tajuk karangan -perbincangan -sumbangsaran -kerja bertulis Pelajar dapat menulis rangka karangan dengan baik |
Tahniah kerana telah berjaya menghantar rph untuk disemak.
BalasPadamSaya dapati ianya lengkap dan kemas.
Harap dapat membantu pelajar dalam memahami isi pelajaran yang diajar.
Kekalkan usaha murni ini.
Saya sangat berkeyakinan dengan kebolehan tuan