Khamis, 11 April 2013

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 15


 

TARIKH


 

CATATAN


 

08.04.2013 ( isnin )


 

Pengajaran tidak dijalankan – Bertugas sebagai pengacara Majlis

Pertandingan nasyid peringkat daerah serian


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

09.04.2013 ( SELASA )

08.15-09.25

4K3


 

TAJUK


 

ULBS/ NILAM


 

OBJEKTIF


 

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan dengan betul cara untuk menjalani ULBS dan NILAM

b)membuat persediaan untuk ULBS

c)membaca sekurang-kurangnya sebuah buku dalam program NILAM

AKTIVITI

  • Bermadah
  • Penerangan
  • NILAM
  • Ulasan guru

PENGISIAN ILMU

Ilmu – membaca

Nilai – rajin

SISTEM BAHASA

Membina ayat

REFLEKSI

Pelajar dapat membaca sebuah buku yang diarahkan


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

10.04.2013 ( RABU )

07.05-08.15

4 K2

TAJUK

Frasa

OBJEKTIF

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan dengan betul jenis frasa dalam ayat

b)mengenalpasti proses pembinaan ayat menggunakan gabungan

frasa

c)mengklasifikaasi dengan betul frasa dalam ayat yang ditunjukkan

AKTIVITI

  • Motivasi
  • Penerangan
  • Sumbangsaran
  • Kerja bertulis
  • Ulasan guru

PENGISIAN ILMU

Ilmu - tatabahasa

Nilai - jujur

SISTEM BAHASA

Membina frasa

REFLEKSI

Pelajar dapat mengklasifikasikan frasa


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

10.04.2013 ( rabu )

11.30 -12.40

6 ak2


 

TAJUK

OBJEKTIF


 

Jenis-jenis ayat

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya dua cirri yang

terdapat dalam sesuatu jenis ayat

b)mengklasifikasikan ayat mengikut jenis yang ditetapkan

c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi

AKTIVITI


 

  • Motivasi
  • Penerangan
  • Soaljawab
  • Kerja bertulis
  • Ulasan guru


 

REFLEKSI


 

Pelajar dapat membezakan setiap jenis ayat


 


 


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

11.04.2013 ( khamis )

08.15-09.25

6 ak2


 

TAJUK

OBJEKTIF


 

Ayat aktif transitif/tak transitif

Supaya pelajar dapat :

a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya dua ciri ayat

aktif transitif/tak transitif

b)mengklasifikasikan ayat mengikut jenis yang ditetapkan

c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi

AKTIVITI


 

  • Motivasi
  • Penerangan
  • Soaljawab
  • Kerja bertulis
  • Ulasan guru


 

REFLEKSI


 

Pelajar dapat membezakan ayat aktif transitif dan tak transitif


 


 

TARIKH

MASA

KELAS


 

12.04.2013 ( jumaat )

07.05-08.15

6 Ak2


 

TAJUK

OBJEKTIF


 

Uji minda

Supaya pelajar dapat :

a)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 17 daripada 20

soalan yang diberi

AKTIVITI


 

  • Motivasi
  • Penerangan
  • Soaljawab
  • Kerja bertulis
  • Ulasan guru


 

REFLEKSI


 

Pelajar dapat menyiapkan uji minda dalam masa yang ditetapkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan