RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 3
TARIKH MASA KELAS |
14.01.2013 ( ISNIN ) 08.15-09.25 4k3 |
TAJUK |
Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul format menulis rumusan b)mengenalpasti kaedah menulis rumusan yang tepat dan menarik c)menyatakan dengan betul idea sokongan yang terdapat dalam petikan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – geografi Nilai – mematuhi disiplin |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat mencari idea sokongan yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS |
14.01.2013 (ISNIN) 11.30-12.40 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Konsep Kata Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul pembahagian jenis kata b)mengenalpasti golongan kata beserta dengan contoh c)menulis dengan betul sekurang-kurangnya tiga perkataan bagi setiap jenis golongan kata yang diarahkan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajarmengenalpasti penggolongan kata |
TARIKH MASA KELAS |
15.01.2013 ( selasa ) 07.05-08.15 4k7 |
TAJUK |
Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul format menulis rumusan b)mengenalpasti kaedah menulis rumusan yang tepat dan menarik c)menyatakan dengan betul idea sokongan yang terdapat dalam petikan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – geografi Nilai – mematuhi disiplin |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat mencari idea sokongan yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS |
15.01.2013 ( selasa ) 09.45-10.55 4k3 |
TAJUK |
Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul format menulis rumusan b)mengenalpasti kaedah menulis rumusan yang tepat dan menarik c)menyatakan dengan betul idea sokongan yang terdapat dalam petikan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – geografi Nilai – mematuhi disiplin |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat mencari idea sokongan yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS |
16.01.2013 (rabu) 07.05-08.15 4k7 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supayapelajar dapat : a)menyatakan dengan betul synopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya empat isi tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN ILMU | Ilmu- kesihatan Nilai – menjaga kebersihan |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan isi tersurat yang diminta |
TARIKH MASA KELAS |
16.01.2013 (rabu) 11.30-12.40 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Konsep Kata Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul pembahagian jenis kata b)mengenalpasti golongan kata beserta dengan contoh c)menulis dengan betul sekurang-kurangnya tiga perkataan bagi setiap jenis golongan kata yang diarahkan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajarmengenalpasti penggolongan kata |
TARIKH MASA KELAS |
17.01.2013 (khamis) 08.15-09.25 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
PBS – Syarahan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betulkehendak soalan yang diberi b)menyiapkan dengan betul sekurang-kurangnya perenggan pengenalaan dan dua perenggan isi. |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menulis tiga perenggan yang diminta |
TARIKH MASA KELAS |
17.01.2013 (khamis) 09.40-10.55 4k3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supayapelajar dapat : a)menyatakan dengan betul synopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya empat isi tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN ILMU | Ilmu- sukan Nilai – menepati masa |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan isi tersurat yang diminta |
TARIKH MASA KELAS |
18.01.2013 (jumaat) 07.05-08.15 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
PBS – Syarahan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betulkehendak soalan yang diberi b)menyiapkan dengan betul sekurang-kurangnya perenggan dua perenggan isi dan perenggan penutup |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menulis enam perenggan yang diminta |
TARIKH MASA KELAS |
18.01.2013 (jumaat) 09.40-10.40 4k7 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supayapelajar dapat : a)menyatakan dengan betul synopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya empat isi tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberi |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN ILMU | Ilmu- sukan Nilai – menepati masa |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan isi tersurat yang diminta |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan