RANCANGAN PELAJARAN MINGGU 24
TARIKH MASA KELAS |
11.06.2012 ( ISNIN ) 07.05-08.15 6AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa - laras undang-undang Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan teks laras undang-undang yang dibaca b)menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi c)mengalih teks laras undang-undang kedalam bentuk prosa biasa dengan betul |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengalih teks undang-undang kedalam prosa moden dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
11.06.2012 ( ISNIN ) 09.45-10.55 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya 10 kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan c)mengemukakan dengan tepat pembetulan terhadap kesalahan bahasa yang dikesan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mencari dan membetulkan kesalahan bahasa dalam petikan dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA |
11.06.2012 (ISNIN ) 10.55-12.02 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK OBJEKTIF | Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan tepat lima isi tersurat yang terdapat dalam petikan c)menulis perenggan isi tersurat menggunakan ayat yang lengkap |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu - sukan |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat mencari isitersurat dalam petikan yang diberi |
TARIKH MASA KELAS |
12.06.2012 ( SELASA ) 07.05-08.15 4K5 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul tiga isi tersirat berdasarkan petikan c)menulis perenggan isi tersirat menggunakan ayat yang lengkap |
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – sejarah negara |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat menulis perenggan isi tersirat dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
12.06.2012 ( SELASA ) 11.30-12.40 6RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Taklimat pembentangan Supaya pelajar dapat : a)mengetahui peranan dan tugas dalam aktiviti pembentangan b)membentuk kumpulan untuk sesi pembentang |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Sesi taklimat berjalan lancar |
TARIKH MASA KELAS |
13.06.2012 (RABU) 08.15-09.25 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa – puisi Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi terdapat dalam sajak yang dikaji b)mengalih puisi yang diberi kedalam bentuk prosa biasa c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 10 daripada 12 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengalih puisi kedalam bentuk prosa moden dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
13.06.2012 (RABU ) 09.45-10.55 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Bahasa Melayu kuno Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul bahan-bahan bukti kewujudan bahasa Melayu kuno b)menyenaraikan maklumat lengkap berkaitan dengan setiap batu bersurat yang ditemui c)mengenalpasti bentuk penulisan yang terdapat pada batu bersurat |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Sesi pembentangan berjalan dengan lancer dan aktif |
TARIKH MASA KELAS |
14.06.2012 ( KHAMIS ) 08.15-09.25 4 K5 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul perkara penting yang mesti terdapat dalam perenggan penutup b)menulis perenggan penutup dengan menggunakan ayat lengkap
|
AKTIVITI |
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu: sukan |
SISTEM BAHASA | Membina ayat |
REFLEKSI | Pelajar dapat melengkapkan perenggan penutup dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
14.06.2012 ( KHAMIS) 09.45-10.55 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa – Dialog Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi percakapan yang terdapat dalam petikan dialog yang dikaji b)menukarkan petikan dialog kedalam bentuk prosa biasa dengan betul c)menjawab dengan betul lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menukarkan dialog kedalam bentuk prosa biasan dengan Bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
15.06.2012 ( JUMAAT ) 07.15-08.15 6 AK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya 10 kesalahan bahasa yang terdapat dalam petikan yang dikaji b)menulis pembetulan bagi setiap kesalahan bahasa yang dikesan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mengesan kesalahan bahasa dan membuat pembetulan |
TARIKH MASA KELAS |
15.06.2012 (JUMAAT ) 10.40-11.40 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Membuat rangka karangan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kehendak soalan karangan b)mengenalpasti perkara penting yang mesti terdapat dalam rangka karangan c)menulis rangka karangan yang lengkap |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menulis rangka karangan dengan betul dengan bimbingan guru |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan