RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 31
TARIKH CATATAN |
01.08.2011 (ISNIN) CUTI |
TARIKH MASA KELAS |
02.08.2011 (SELASA ) 09.55-10.55 6 AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa –klasik Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi teks klasik yang dikaji b)mengalih teks klasikyang diberi kedalam bentuk prosa moden c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengalih bahasa klasik kedalam bentuk prosa biasa dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
02.08.2011 (SELASA) 11.25-11.55 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa – sajak Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi yang hendak disampaikan penyajak b)mengalih sajak yang diberi kedalam bentuk prosa biasa |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengalih sajak kedalam bentuk prosa biasa dengan bimbingan guru |
TARIKH MASA KELAS |
03.08.2011 (RABU ) 8.05-9.05 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa – sajak Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan sajak yang dikaji b)mengalih sajak yang diberi kedalam bentuk prosa biasa dengan betul c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
TARIKH MASA KELAS |
03.08.2011 (RABU) 10.55-11.55 6AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa – dialog Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul isi perbualan dalam teks dialog yang diberi b)mengalih teks dialog kedalam bentuk prosa biasa dengan betul c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada enam soalanyang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
TARIKH MASA KELAS |
04.08.2011 ( KHAMIS ) 07.05-08.05 6 AK 3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Membina ayat pasif-aktif Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul perbezaan antara ayat pasif dan ayat aktif b)menukarkan lima ayat aktif yang diberi kepada ayat pasif dengan betul c)menjawab dengan betul lapan daripada sepuluh soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menukarkan ayat pasif kepada ayat ayat aktif dengan bimbingan guru |
TARIKH |
04.08.2011 ( KHAMIS) |
MASA | 09.55-10.55 |
KELAS | 4 K2 |
TAJUK | Rumusan |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya empat isi tersurat yang terdapat dalam petikan c)menyatakan dengan betul dua isi tersiratyang boleh dibuat berdasarkan petikan |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan isi tersurat yang diarahkan |
TARIKH MASA KELAS |
04.08.2011 ( khamis ) 10.55-11.55 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa - sajak Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan yang terdapat dalam sajak yang diberi b)mengalih sajak yang diberi kedalam bentuk bahasa biasa dengan betul c)menjawab dengan betul tiga daripada lima soalan yang diberi dengan tepat |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat mengalih sajak kedalam bentuk prosa biasa dengan bimbingan guru |
TARIKH |
05.08.2011 (JUMAAT) |
MASA | 07.05-08.15 |
KELAS | 4K2 |
TAJUK | ULBS dan NILAM |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)membuat Ujian lisan berdasarkan format yang telah ditetapkan b)membaca sekurang-kurangnya sebuah buku dalam program NILAM di perpustakaan sekolah |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat membuat ulasan daripada buku yang telah dibaca |
TARIKH MASA KELAS |
05.08.2011 (JUMAAT) 09.40-10.40 6AK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Ulangkaji bab 3 Supaya pelajar dapat ; a)mengingat kembali fakta penting yang terdapat dalam bab 3 b)mengenal pasti perkara penting dalam baab 3 yang belum dikuasai c)menjawab dengan betul 18 daripada 20 soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab dengan betul lebih daripada 12 soalan |
TARIKH MASA KELAS |
05.08.2011 (JUMAAT) 10.40-11.40 6 RK2 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat ; a)menyatakan dengan betul isi kandungan petikan yang diberi b)menyatakan dengan betul idea utama yang terdapat dalam petikan c)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima idea sampingan yang terdapat dalam petikan yang dikaji |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan idea sampingan dengan tepat |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan