RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 40
TARIKH MASA KELAS |
04.10.2010 ( ISNIN ) 08.15-09.25 6 RK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Karangan - Perbahasan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kehendak tajuk karangan yang diberi b)mengenalpasti format menulis karangan jenis perbahasan c)menyenaraikan dengan tepat sekurang-kurangnya lima isi penting berkaitan dengan tajuk yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menulis karangan format perbahasan |
TARIKH MASA KELAS |
04.10.2010 ( Isnin ) 11.30-12.40 6 AK5 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa – Iklan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi iklan yang diberi b)mengalih bahasa iklan kedalam bentuk bahasa biasa dengan betul c)menjawab dengan betul lima soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar aktif mengemukakan idea semasa sesi sumbangsaran |
TARIKH MASA KELAS |
05.10.2010 ( SELASA ) 07.05-08.15 6AK 5 |
TAJUK OBJEKTIF |
KARANGAN- Memorandum Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul format menulis karangan memorandum b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi penting yang berkaitan dengan tajuk yang diberi c)menulis perenggan pengenalan dengan lengkap |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menulis perenggan pengenalan denganbaik |
TARIKH MASA KELAS |
05.10.2010 (SELASA ) 11.30-12.40 6 RK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul idea utama yang terdapat dalam petikan c)menulis perenggan idea utama dengan betul |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menulis perenggan idea utama dengan betul |
TARIKH MASA KELAS |
06.10.2010 ( RABU) 07.05 – 08.15 6 RK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa - Teks undang-undang Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul isi kandungan yang terdapat dalam teks yang diberi b) mengalih bahasa undang-undang kedalam bentuk bahasa biasa dengan betul c)menjawab dengan betul lima ayat yang diberi |
AKTIVIT |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menukarkan teks undang-undang kedalam bentuk bahasa biasa |
TARIKH MASA KELAS |
07.10.2010 ( KHAMIS ) 07.05 – 08.15 6AK 5 |
TAJUK OBJEKTIF |
Analisis kesalahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan isi kandungan yang terdapat dalam petikan yang diberi b)mengenalpasti kesalahan bahasa yang terdapat dalam teks yang diberi c)menulis pembetulan terhadap kesalahan bahasa yang dikesan dalam teks |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat mencari kesalahan bahasa yang terdapat dalam teks |
TARIKH MASA KELAS |
07.10.2010 ( KHAMIS ) 08.109.25 6RK3 |
TAJUK OBJEKTIF |
Rumusan Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sinopsis yang terdapat dalam petikan yang diberi b)menyenaraikan dengan betul sekurang-kurangnya lima isi sampingan yang terdapat dalam teks c)menulis perenggan isi sampingan dengan lengkap |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan kerja yang diberi dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH MASA KELAS |
08.10.2010 ( Jumaat ) 07.05-08.10 6 AK5 |
TAJUK OBJEKTIF |
Analisiske salahan bahasa Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul sekurang-kurangnya lima kesalahan bahasa yang terdapat dalam teks yang diberi b)membuat analisis kesalahan bahasa yang dikesan dengan tepat c)menjawab dengan betul lima daripadaenam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan kerja dalam masa yang ditetapkan |
RPH kemas kini.
BalasPadamUntuk peringatan dan tindakan, Refleksi dalam RPH seharusnya menyatakan sejauhmana Objektif P&P sudah tercapai.
Terima kasih kerana menghantar RPH. Tambahkan lagi usaha cikgu supaya prestasi turut cemerlang.
htchong