RANCANGAN PELAJARAN HARIAN MINGGU 35
TARIKH MASA KELAS |
30.09.2010 (ISNIN) 08.05-09.05 6RK 3 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa Alih bahasa dialog Supaya pelajar dapat: a)menyatakan dengan betul isi yang terdapat pada setiap dialog yang diberi b)menukarkan dialog kedalam bentuk prosa biasa c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya lima daripada enam soalan yang diberi |
AKTIVITI |
Bermadah Merujuk petikan Soal jawab Penerangan Kerja bertulis rumusan |
REFLEKSI |
Ramai pelajar dapat menjawab semua soalan |
TARIKH KELAS MASA |
31.09.2010 ( ISNIN ) 6AK 5 10.50-11.50 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Ulangkaji Fonologi Supaya pelajar dapat : a)mengenal pasti perkara penting yang perlu dikuasai dalam bab fonologi b)menjawab dengan betul soalan-soalan STPM tahun-tahun lepas dengan betul c)menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 25 soalan |
AKTIVITI |
Merujuk kertas soalan Penerangan Soal jawab Rumusan |
REFLEKSI |
Pelajar memahami bentuk soalan STPMsebenar |
HARI SELASA : CUTI UMUM ( HARI MERDEKA )
TARIKH MASA KELAS |
01.09.2010 (RABU) 07.05-08.05 6RK3 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Alih bahasa Alih bahasa sajak Supaya pelajar dapat : a)menyatakan secara ringkas isi yang terdapat dalam sajak yang diberi b)mengalih sajak kedalam bentuk prosa biasa c)mengenal pasti cara untuk mengalih sajak kedalam bentuk prosa biasa d)menjawab dengan betul empat daripada lima soalan yang diberi
|
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menggunakan kata hubung,penanda wacana dan kata sendi yang betul untuk menyambung setiap baris sajak |
TARIKH |
01.09.2010 ( RABU) | |
MASA |
08.05-09.05 | |
KELAS |
4 SN1 | |
TAJUK |
UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER 2 | |
OBJEKTIF |
Supaya pelajar dapat : a)menjawab soalan dengan tepat b)menjawab soalan dalam masa yang ditetapkan | |
AKTIVITI |
| |
NILAI | Sabar | |
REFLEKSI |
Pelajar Menjawab soalan dalam masa yang ditetapkan | |
TARIKH MASA KELAS |
02.09.2010 (KHAMIS) 07.05 – 08.05 6AK 5 | |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Karangan berformat Memorandum Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul format menulis karangan bentuk memorandum b)mengenal pasti isi-isi penting yang perlu untuk menulis memorandum berdasarkan tajuk yang diberi c)menyenaraikan isi untuk perengan pengenalan dan isi penting dengan betul | |
AKTIVITI |
| |
REFLEKSI |
Pelajar mengetahui format menulis memorandum | |
TARIKH MASA KELAS |
02.09.2010 (KHAMIS) 08.05 – 09.05 6 RK3 | |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Karangan berformat Memorandum Supaya pelajar dapat : a)menyatakan dengan betul kehendak soalan yang diberi b)mengenal pasti format menulis karangan bentuk memorandum c)menyenaraikan isi –isi penting bagi soalan yang diberi | |
AKTIVITI |
| |
REFLEKSI |
Pelajar mengetahui format menulis memorandum |
TARIKH MASA KELAS |
03.09.2010 (JUMAAT) 07.05-08.15 6AK5 |
TAJUK SUB TAJUK OBJEKTIF |
Karangan Memorandum Supaya pelajar dapat : a)menyatakan isi penting yang perlubagi tajuk yang diberi b)menulis sebuah memorandum lengkap berdasarkan tajuk |
AKTIVITI |
|
REFLEKSI |
Pelajar dapat menyiapkan memorandum dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH |
03.09.2010 (JUMAAT) |
MASA | 08.15-09.25 |
KELAS | 4 SN1 |
TAJUK | UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER 2 ( Rumusan ) |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat : a)menjawab soalan ujian dengaan betul b)menjawab soalan ujian dalam masa yang ditetapkan |
AKTIVITI |
|
NILAI | rajin |
REFLEKSI |
Pelajar dapat menjawab soalan ujian dalam masa yang ditetapkan |
TARIKH |
25.06.2010 (JUMAAT) |
MASA | 08.15 -09.25 |
KELAS | 4SN 1 |
TAJUK | |
OBJEKTIF | |
AKTIVITI | |
NILAI | |
REFLEKSI |
Your RPH is clear, precise, comprehensible and up-to-date. By the way, your blog is great. - GK TV.
BalasPadam